KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

whether in contract, tort or otherwise of

Polish translation: niezależnie od tego czy odpow. ma charakter kontraktowy deliktowy czy oparta jest na innej podstawie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:whether in contract, tort or otherwise of
Polish translation:niezależnie od tego czy odpow. ma charakter kontraktowy deliktowy czy oparta jest na innej podstawie
Entered by: Magdalena Rogala

15:33 Dec 30, 2010
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: whether in contract, tort or otherwise of
the aggregate liability, whether to you or any third party, of whatever nature, whether in contract, tort or otherwise of the Company for any Losses whatsoever and howsoever caused arising from or in any way connected with the transaction shall be limited to an amount equal to three times the fees
Magdalena Rogala
Poland
niezależnie od tego czy odpow. ma charakter kontraktowy deliktowy czy oparta jest na innej podstawie
Explanation:
chodzi zapewne o podstawy odpowiedzialności a nie zespół norm, które ją regulują

Odpowiedzialność kontraktowa (łac. ex contracto), to odpowiedzialność cywilnoprawna wynikająca z niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązku, który powstał na podstawie czynności prawnej i obejmująca obowiązek naprawienia wynikłej z tego szkody.
Odpowiedzialność deliktowa (łac. ex delicto - z czynu niedozwolonego) to jeden z dwóch tradycyjnie wyróżnianych reżimów odpowiedzialności cywilnej. Wyróżnia się ją ze względu na źródło zobowiązania, którym jest dopuszczenie się czynu niedozwolonego.




Selected response from:

igaml
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4niezależnie od tego czy odpow. ma charakter kontraktowy deliktowy czy oparta jest na innej podstawieigaml
4niezależnie od tego, czy podstawą jest prawo umów, prawo deliktów czy też inna gałąź prawa
Małgorzata Szczypińska, PhD


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niezależnie od tego, czy podstawą jest prawo umów, prawo deliktów czy też inna gałąź prawa


Explanation:
wydaje mi się, że to of na końcu dotyczy liability
tak ten zwrot tłumaczy Berezowski

Małgorzata Szczypińska, PhD
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

13 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niezależnie od tego czy odpow. ma charakter kontraktowy deliktowy czy oparta jest na innej podstawie


Explanation:
chodzi zapewne o podstawy odpowiedzialności a nie zespół norm, które ją regulują

Odpowiedzialność kontraktowa (łac. ex contracto), to odpowiedzialność cywilnoprawna wynikająca z niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązku, który powstał na podstawie czynności prawnej i obejmująca obowiązek naprawienia wynikłej z tego szkody.
Odpowiedzialność deliktowa (łac. ex delicto - z czynu niedozwolonego) to jeden z dwóch tradycyjnie wyróżnianych reżimów odpowiedzialności cywilnej. Wyróżnia się ją ze względu na źródło zobowiązania, którym jest dopuszczenie się czynu niedozwolonego.







    Reference: http://www.naukowy.pl/encyklopedia/Odpowiedzialno%C5%9B%C4%8...
igaml
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4