KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

foreign currency debt

Polish translation: zadłużenie w walucie obcej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:foreign currency debt
Polish translation:zadłużenie w walucie obcej
Entered by: margomal

17:49 Sep 15, 2011
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: foreign currency debt
xxx reserves the right to reduce or increase its purchase price due in foreign currency when it issues the invoice in such a way that the amount shown in the invoice will correspond to the equivalent value in euros of the foreign currency debt at the time the contract was concluded.

xxx zastrzega sobie prawo do obniżenia lub podwyższenia swojej ceny zakupu płatnej w obcej walucie, jeśli wystawia fakturę w taki sposób, w którym kwota na fakturze będzie zgodna z równoważną wartością w euro ??? (czy w oryginale nie ma czasem błędu, bo to połączenie "in euros of the foreign currency debt" coś mi nie pasuje?).
margomal
Poland
zadłużenie w walucie obcej
Explanation:
Korzystając z zaproponowanego przez Ciebie początku zdania:

xxx zastrzega sobie prawo do obniżenia lub podwyższenia narzuconej przez siebie ceny zakupu płatnej w walucie obcej, gdy wystawia fakturę w taki sposób, że kwota faktury to kwota zadłużenia w walucie obcej na dzień podpisania umowy wyrażona w walucie euro.

instynkt weryfikatora kazał mi nieco przemeblować Twoje zdanie :)
Selected response from:

whole grain
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zadłużenie w walucie obcej
whole grain
4obciążenie w walucie obcejAntonella Ewa
3walucie obcej
Vaddy Peters


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
walucie obcej


Explanation:
równowartość w euro długu w walucie obcej

Vaddy Peters

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obciążenie w walucie obcej


Explanation:
Zdaniem wnioskodawcy w każdym wymienionym przypadku powstają różnice kursowe. Do przeliczenia wartości uznania/obciążenia rachunku w walucie obcej na konto walutowe EUR należy zastosować kurs kupna dewiz podany przez bank na zamknięcie dnia. Uznanie/obciążenie w walucie obcej na konto złotówkowe rozliczyć należy po kursie faktycznie zastosowanym przez bank.



Antonella Ewa
Native speaker of: Native in PolishPolish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zadłużenie w walucie obcej


Explanation:
Korzystając z zaproponowanego przez Ciebie początku zdania:

xxx zastrzega sobie prawo do obniżenia lub podwyższenia narzuconej przez siebie ceny zakupu płatnej w walucie obcej, gdy wystawia fakturę w taki sposób, że kwota faktury to kwota zadłużenia w walucie obcej na dzień podpisania umowy wyrażona w walucie euro.

instynkt weryfikatora kazał mi nieco przemeblować Twoje zdanie :)

whole grain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 194
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
22 hrs