KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

unsolicited orders

Polish translation: tu: sprzedaż pasywna


10:35 Feb 5, 2012
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Umowa dystrybucyjna
English term or phrase: unsolicited orders
Zleceniodawca ma prawo dokonywać sprzedaży Produktów:
in the Territory in response to unsolicited orders save where the customer is a reseller for the Products;

Chodzi o frazę: unsolicited orders (niechciane zamówienia?)

Tak, wiem, że jest wyjasnienie tego terminu tu: http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/business_commerc...
ale zastanawiam się, czy w tym kontekście będzie ono takie samo.

Z góry dziękuję:)
snupek
Polish translation:tu: sprzedaż pasywna
Explanation:
Zleceniodawca może prowadzić sprzedaż pasywną.
Te zamówienia nie są 'niechciane' tylko nie są inicjowane przez sprzedawcę.

Companies are not allowed to use these restrictions in their agreements. In particular:
•a producer may not restrict its distributors selling to any customer if it is an unsolicited order (passive sales). This means that each distributor must be free to respond to a request for the product or service made by any customer inside the Community.
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/0...

Wyłączny dystrybutor nie może zakazać dostawcy i innym jego dystrybutorom prowadzenia sprzedaży pasywnej na terytorium lub do grupy odbiorców zastrzeżonych na wyłączność dla niego samego. Sprzedaż pasywna to sprzedaż prowadzona w odpowiedzi na indywidualne zamówienia klientów, do których sprzedawca nie kierował ofert, reklam oraz działań marketingu bezpośredniego. Nie można jej ograniczać np. poprzez nakładanie obowiązku uzyskania zgody dystrybutora wyłącznego na realizację zamówienia pochodzącego od klienta z terytorium lub z grupy odbiorców objętych wyłącznością lub obowiązku przekazania dystrybutorowi wyłącznemu takiego zamówienia.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/335732,czy_dozwolone_...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2012-02-05 10:51:54 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście miało być: nie może prowadzić sprzedaży pasywnej.
Selected response from:

Marta Williams
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tu: sprzedaż pasywnaMarta Williams
4zamówienia złożone przez klientów bez zabiegania o ich zainteresowanieJoanna Soltysinska
3 -1patrz niżejHonorata


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tu: sprzedaż pasywna


Explanation:
Zleceniodawca może prowadzić sprzedaż pasywną.
Te zamówienia nie są 'niechciane' tylko nie są inicjowane przez sprzedawcę.

Companies are not allowed to use these restrictions in their agreements. In particular:
•a producer may not restrict its distributors selling to any customer if it is an unsolicited order (passive sales). This means that each distributor must be free to respond to a request for the product or service made by any customer inside the Community.
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/0...

Wyłączny dystrybutor nie może zakazać dostawcy i innym jego dystrybutorom prowadzenia sprzedaży pasywnej na terytorium lub do grupy odbiorców zastrzeżonych na wyłączność dla niego samego. Sprzedaż pasywna to sprzedaż prowadzona w odpowiedzi na indywidualne zamówienia klientów, do których sprzedawca nie kierował ofert, reklam oraz działań marketingu bezpośredniego. Nie można jej ograniczać np. poprzez nakładanie obowiązku uzyskania zgody dystrybutora wyłącznego na realizację zamówienia pochodzącego od klienta z terytorium lub z grupy odbiorców objętych wyłącznością lub obowiązku przekazania dystrybutorowi wyłącznemu takiego zamówienia.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/335732,czy_dozwolone_...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2012-02-05 10:51:54 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście miało być: nie może prowadzić sprzedaży pasywnej.

Marta Williams
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb
1 hr
  -> Dziękuję

agree  Jerzy Matwiejczuk: Tak jak 'unsolicited messages'.
2 hrs
  -> Dziękuję

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zamówienia złożone przez klientów bez zabiegania o ich zainteresowanie


Explanation:
oczywiście to jest w zasadzie dokładnie samo, co sprzedaż pasywna, tylko innymi słowami - po prostu moim zdaniem nieco lepiej pasuje do oryginalnego zdania.

czyli - Zleceniodawca ma prawo dokonywać sprzedaży Produktów na Terytorium w odpowiedzi na zamówienia złożone przez klientów bez zabiegania o ich zainteresowanie, poza przypadkami, gdy.....

Joanna Soltysinska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
patrz niżej


Explanation:
może tak:
zamówienia spontaniczne, niesygnalizowane wcześniej (ad hoc)

Honorata
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: patrz niżej nie jest odpowiedzią na zadane tutaj pytanie.
132 days