KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

substantive action

Polish translation: pozew główny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:substantive action
Polish translation:pozew główny
Entered by: Polangmar

17:30 Feb 11, 2012
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: substantive action
Legal proceedings in Poland shall not preclude legal proceedings by X in any other jurisdiction, whether by way of substantive action, ancillary relief, enforcement or otherwise.
MMcHugh
pozew główny
Explanation:
pozew dotyczący istoty sprawy, pozew dotyczący głównego przedmiotu sprawy

9. Section 7 of Chapter 15 requires the applicant in favour of whom interim relief has been ordered, inter alia under Section 3 of that chapter, to bring a substantive action before the competent court in the month following the grant of that relief so that, according to the referring court, those measures may provide only interim protection of the rights which the applicant claims by ensuring that those rights are respected pending delivery of the judgment in the substantive action.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Akta postępowania przed sądem krajowym przekazane przez Bundesgerichtshof zawierają dokumenty złożone przez adwokata matki w Niemczech. Wynika z nich, że zarządzenie z dnia 8 listopada 2007 r. zostało doręczone jej adwokatowi w Hiszpanii w dniu 16 listopada 2007 r. oraz że przypuszcza ona, iż w tej samej dacie doręczono je adwokatowi ojca. Matka twierdzi ponadto, że pozew główny został wniesiony do hiszpańskiego sądu w dniu 21 stycznia 2008 r., podczas gdy w celu utrzymania skuteczności zarządzenia tymczasowego powinien on zostać złożony w terminie 30 dni liczonych od jego doręczenia.
http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessioni...

15. In an action for interim measures against H & M, and in a substantive action against Marca Mode and C & A...
15. W ramach postępowania w przedmiocie zastosowania środka tymczasowego przeciwko H & M oraz innego postępowania co do istoty przeciwko Marca Mode i C & A...
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

17. The applicant considers, on the other hand, that an application for interim measures does not have to set out all the evidence relied on in the substantive action.
17. Skarżąca uważa natomiast, że wniosek o zastosowanie środków tymczasowych nie musi zawierać wszystkich dowodów, na których opiera się skarga w postępowaniu głównym.
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

...require the matter to be raised as a preliminary issue in a substantive action.
...wymaga, by kwestia ta została podniesiona jako zagadnienie wstępne lub kwestia incydentalna w ramach postępowania głównego.
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo, również za te odnośniki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pozew głównyPolangmar
3 -1działania merytoryczneMarcelina Haftka
Summary of reference entries provided
ref.Polangmar

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
działania merytoryczne


Explanation:
P. linki poniżej.


    Reference: http://ippc.mos.gov.pl/ippc/custom/25%20-%20procedura.pdf
    Reference: http://ie.senat.gov.pl/k7/kom/kpcp/2009/108pcpp.htm
Marcelina Haftka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Propozycja i odnośniki (pierwszy się nie otwiera, ale widać po nazwie) bez związku z pytaniem - do sądu ("in any other jurisdiction") można wnieść pozew, a nie działania merytoryczne.
5 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pozew główny


Explanation:
pozew dotyczący istoty sprawy, pozew dotyczący głównego przedmiotu sprawy

9. Section 7 of Chapter 15 requires the applicant in favour of whom interim relief has been ordered, inter alia under Section 3 of that chapter, to bring a substantive action before the competent court in the month following the grant of that relief so that, according to the referring court, those measures may provide only interim protection of the rights which the applicant claims by ensuring that those rights are respected pending delivery of the judgment in the substantive action.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Akta postępowania przed sądem krajowym przekazane przez Bundesgerichtshof zawierają dokumenty złożone przez adwokata matki w Niemczech. Wynika z nich, że zarządzenie z dnia 8 listopada 2007 r. zostało doręczone jej adwokatowi w Hiszpanii w dniu 16 listopada 2007 r. oraz że przypuszcza ona, iż w tej samej dacie doręczono je adwokatowi ojca. Matka twierdzi ponadto, że pozew główny został wniesiony do hiszpańskiego sądu w dniu 21 stycznia 2008 r., podczas gdy w celu utrzymania skuteczności zarządzenia tymczasowego powinien on zostać złożony w terminie 30 dni liczonych od jego doręczenia.
http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessioni...

15. In an action for interim measures against H & M, and in a substantive action against Marca Mode and C & A...
15. W ramach postępowania w przedmiocie zastosowania środka tymczasowego przeciwko H & M oraz innego postępowania co do istoty przeciwko Marca Mode i C & A...
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

17. The applicant considers, on the other hand, that an application for interim measures does not have to set out all the evidence relied on in the substantive action.
17. Skarżąca uważa natomiast, że wniosek o zastosowanie środków tymczasowych nie musi zawierać wszystkich dowodów, na których opiera się skarga w postępowaniu głównym.
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

...require the matter to be raised as a preliminary issue in a substantive action.
...wymaga, by kwestia ta została podniesiona jako zagadnienie wstępne lub kwestia incydentalna w ramach postępowania głównego.
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2898
Grading comment
Dziękuję bardzo, również za te odnośniki.




Reference comments


7 hrs
Reference: ref.

Reference information:
...to bring a substantive action before the competent court in...
http://tinyurl.com/7zaj9n6

The employees know that before a landowner can file any substantive action against the agency...
http://tinyurl.com/6pbj5tt

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2898