KudoZ home » English to Polish » Law (general)

travellers

Polish translation: ludy wedrowne / prowadzace wedrowny tryb zycia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:travellers
Polish translation:ludy wedrowne / prowadzace wedrowny tryb zycia
Entered by: jolajj

14:48 Dec 27, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: travellers
Minorities such as Roma, Sinti, Gypsies and Travellers are covered by anti-discrimination measures.
jolajj
ludy wedrowne / prowadzace wedrowny tryb zycia
Explanation:
b
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2społeczności wędrowneMag_Da
4 +1Travellers
Adam Zakrzewski
3 +1wędrowne plemię w Irlandiipidzej
3 +1Nomadowie
tabor
4ludy wedrowne / prowadzace wedrowny tryb zycia
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ludy wedrowne / prowadzace wedrowny tryb zycia


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Nomadowie


Explanation:
Terminologia UE
Andrzej MIRGA, przewodniczący Grupy Specjalistów do spraw Romów i Nomadów przy...


    Reference: http://www.europarl.eu.int/comparl/libe/elsj/events/hearings...
tabor
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mdarron: http://sciway3.net/clark/freemoors/travellers.html
33 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wędrowne plemię w Irlandii


Explanation:
http://www.itmtrav.com/

pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mdarron: pochodzenia irlandzkiego a raczej celtyckiego ... ale nie tylko w Irlandii http://www.gypsyloresociety.org/cultureintro.html
1 hr

neutral  Mag_Da: ale jakie plemię, to są współcześni ludzie - jeśli już, to ludność wędrowna/koczownicza
1 hr

agree  Olga Karp: mniejszość irlandzka, lud wędrowny: http://en.wikipedia.org/wiki/Travellers; http://sca.lib.liv.ac.uk/collections/gypsy/travell.htm#Trav
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
społeczności wędrowne


Explanation:
tak jak już napisano, to współczesne zjawisko rodem z Irlandii - nie odrębna narodowość, chociaż mają swój język. Nazywani też "itinerants" (PC) lub "tinkers" (bardzo nie-PC). Dodać do tego należy jeszcze "new age travellers" - czyli ludzi, którzy porzucają stacjonarne życie i zaczynają żyć w przyczepach samochodowych.

Mag_Da
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll: dokladnie tak!
2 hrs

agree  Janina Nowrot
4 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Travellers


Explanation:
To nazwa własna, tak jak Roma i Sinti, trzeba zostawić w oryginale.

W imieniu prof. Andrzeja Zolla, Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiciel Zespołu Administracji Publicznej i Ochrony Praw Cudzoziemców w BRPO weźmie udział w międzynarodowej konferencji na temat realizacji polityk/planów działania wobec Romów, Sinti i Travellersów oraz środków przeciwdziałania wobec zjawiska antycygańskiego w Europie.
http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=140&archiwum=1

Międzynarodowa Konferencja ws. Implementacji Polityki i Planów Działania wobec Romów, Sinti i Travellers´ów oraz nt. środków zwalczania postaw antycygańskich w Europie - Warszawa, 20-21 października 2005r.
http://www.msz.gov.pl/Miedzynarodowa,Konferencja,ws.,Impleme...

http://en.wikipedia.org/wiki/Travellers

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 46 mins (2005-12-28 16:35:25 GMT)
--------------------------------------------------

Traveller advocacy groups insist that Travellers are a distinct ethnic group with a history of many centuries and that negative treatment of Travellers thus amounts to racism. This assertion is not widely accepted. The Irish Traveller Movement was established in 1990 as "a national network of organisations and individuals working within the Traveller community" and it campaigns for full equality for Travellers in Irish society.
http://en.wikipedia.org/wiki/Travellers

Adam Zakrzewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: ale odmieniajmy: Travellersi, i bez żadnych apostrofów
685 days