KudoZ home » English to Polish » Law (general)

unincorporated

Polish translation: miejscowość bez własnych somorządowych władz terytorialnych (burmistrza, wójta)


13:23 Aug 30, 2006
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: unincorporated
Były właściciel Domino's Pizza chce wybudować miasteczko Ave Maria Town a w nim uniwersytet katolicki:
Set to open in the fall of 2007, Ave Maria Town will be unincorporated and governed by county officials.
Zhaba
Polish translation:miejscowość bez własnych somorządowych władz terytorialnych (burmistrza, wójta)
Explanation:
Ja się zetnęłam z takimi drogowskazami przy wjazdach do miast, które przypominają raczej nasze wsie, osiedla, kolonie
Zajrzyjcie do Wiki


--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-08-30 14:01:11 GMT)
--------------------------------------------------

U nas wszystkie wsie, które nie są siedzibą sołectwa byłyby unincorporated. Bo Rada Sołecka obejmuje kilka wsi. A używanie przez Amerykanów town na każdą nawet najmniejszą dziurę bywa czasem mylące.

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-08-30 14:04:39 GMT)
--------------------------------------------------

I czy to akurat trzeba tłumaczyć, chyba wystarczy, że będzie podlegać władzom municyplanym hrabstwa.
Po tych drogowskazach, które mnie zaciekawiły, sprawdzałam, o co to chodzi i skąd taka nazwa. Dlatego od razu zauważyłam, że chodzi o miejscowość.
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2podmiot bez (odrębnej) osobowości prawnej
Adam Lankamer
4 +1miejscowość bez własnych somorządowych władz terytorialnych (burmistrza, wójta)
IwonaASzymaniak


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
podmiot bez (odrębnej) osobowości prawnej


Explanation:
imho

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak
0 min

agree  Stanislaw Czech, MCIL
2 mins

neutral  IwonaASzymaniak: tu chodzi o miejscowość a nie podmiot gospodarczy
30 mins
  -> wygląda na to, że masz rację :-)

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
miejscowość bez własnych somorządowych władz terytorialnych (burmistrza, wójta)


Explanation:
Ja się zetnęłam z takimi drogowskazami przy wjazdach do miast, które przypominają raczej nasze wsie, osiedla, kolonie
Zajrzyjcie do Wiki


--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-08-30 14:01:11 GMT)
--------------------------------------------------

U nas wszystkie wsie, które nie są siedzibą sołectwa byłyby unincorporated. Bo Rada Sołecka obejmuje kilka wsi. A używanie przez Amerykanów town na każdą nawet najmniejszą dziurę bywa czasem mylące.

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-08-30 14:04:39 GMT)
--------------------------------------------------

I czy to akurat trzeba tłumaczyć, chyba wystarczy, że będzie podlegać władzom municyplanym hrabstwa.
Po tych drogowskazach, które mnie zaciekawiły, sprawdzałam, o co to chodzi i skąd taka nazwa. Dlatego od razu zauważyłam, że chodzi o miejscowość.


Example sentence(s):
  • In North American law, a region of land is unincorporated if it is not a part of any municipality. To "incorporate" in this context means to form a municipal corporation, i.e., a city or town with its own government. Thus, an unincorporated community is
  • not a part of any municipality

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Unincorporated_town
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 65
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michał Wiśniewski
9 hrs