KudoZ home » English to Polish » Law (general)

going equipped

Polish translation: posiadanie przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:going equipped
Polish translation:posiadanie przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa
Entered by: Magda K

18:45 Jan 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Criminal Law
English term or phrase: going equipped
Jak w zdaniu: 'You have been arrested on suspicion of going equipped. You were carrying on you items which can be used in connection with burglary, namely: a craft knife and a screwdriver'.

Czy ktos wie jak tlumaczy sie ten termin?
Magda K
posiadanie przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa
Explanation:
u nas zdaje się nie jest to karane
Selected response from:

Joanna Pryga
Poland
Grading comment
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1byc wyposazonymSylwia Dziuba
3 +1posiadanie przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa
Joanna Pryga
3przygotowanie do popełnienia przestępstwa
Stanislaw Czech, MCIL
3posiadanie potencjalnych narzędzi przestępstwaRobert Foltyn
3prowadzenia karalnych czynności przygotowawczychsmok


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
byc wyposazonym


Explanation:
propozycja :)

Sylwia Dziuba
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
3 hrs
  -> dziekuje :)

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prowadzenia karalnych czynności przygotowawczych


Explanation:
Został zatrzymany pod zarzutem prowadzenia karalnych czynności przygotowawczych.

smok
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
posiadanie przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa


Explanation:
u nas zdaje się nie jest to karane


    Reference: http://www.rizer.co.uk/access/default.asp?pg=info&art=crimes...
Joanna Pryga
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewa Dabrowska: to chyba najbliższa wersja
1 hr

neutral  Stanislaw Czech, MCIL: raczej "mogących posłużyć" śróbokręt co do zasady jest raczej niewinnym narzędziem
2 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
posiadanie potencjalnych narzędzi przestępstwa


Explanation:
To tylko propozycja, a nie termin z jakiegokolwiek kodeksu.

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 184

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przygotowanie do popełnienia przestępstwa


Explanation:
Formy popełnienia przestępstwa wg. polskiego KK to: usiłowanie, przygotowanie, sprawstwo, podżeganie, pomocnictwo.

Przygotowanie nie jest dosłownym tłumaczeniem "going equiped" ale myślę, że w polskim prawie tak byłby określony ten etap działania. Już nie tylko zamiar ale jeszcze nie usiłowanie.

Art. 16 polskiego kodeksu karnego: "Przygotowanie zachodzi tylko wtedy gdy sprawca w celu popełnienia czynu zabronionego podejmuje czynności mające stworzyć warunki do przedsięwzięcia czynu zmierzającego bezpośrednio do jego dokonania, w szczególności w tymże celu wchodzi w porozumienie z inną osobą, uzyskuje lub przysposabia środki, zbiera informacje lub sporządza plan działania.

Par. 2 Przygotowanie jest karalne tylko wtedy gdy ustawa tak stanowi.

Pozdrawiam
SC



Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1358