KudoZ home » English to Polish » Law (general)

sex sample

Polish translation: próbka wydzieliny z pochwy


13:05 Mar 14, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / forensic medicine
English term or phrase: sex sample
W raporcie z sekcji zwlok:
I attended the scene, made a brief examination of the body and took various exhibits (including sex samples).
MMcHugh
Polish translation:próbka wydzieliny z pochwy
Explanation:
Taki jest termin medyczny (jeśli o taką próbkę chodzi).

http://tinyurl.com/27xw8u
http://tinyurl.com/22k2sp

http://tinyurl.com/yplrfm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2008-03-15 19:54:25 GMT)
--------------------------------------------------

Po sugestii Andrew proponuję szerzej:
- próbka płynów z pochwy
- wymaz z pochwy

http://tinyurl.com/2obz7h

Obejmie to też płyny "obce".

Poprzednia wersja może brzmieć:
próbka wydzieliny pochwowej
http://tinyurl.com/38c7ls
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Mam ogromny problem z przydzieleniem punktow ze wzgledu na goraca dyskusje na forum i chcialabym podziekowac wszystkim jej uczestnikom. Moja odpowiedzi byla kombinacja sugestii przedstawionych na koncu dyskusji i tak naprawde ma cos wspolnego z kazda z trzech "oficjalnych" propozycji. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1refsliz askew
4próbka pobrana w celu określenia płci (ofiary, itp)
Andrew Stanleyson
3 -3próbka wydzieliny z pochwyPolangmar


Discussion entries: 38





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
refs


Explanation:
Sounds as though the Forensic Pathologist is trying to establish the gender of the body...?

So "sex identification by means of forensic sample"

http://66.102.9.104/search?q=cache:ykcgwXQ3L8wJ:www.jicef.or...


Sex identification is a frequently encountered problem in various fields of medicine, including forensic medicine and sports medicine. However, by conventional methods, the accurate judgment of sex is sometimes troublesome or requires special skill for sample preparation and identification. Recent advances of DNA analyzing techniques could shorten the procedure and presenting reliable results without exquisite skill (Witt & Erickson 1988).

We can perform sex identification easily and accurately using the polymerase chain reaction (PCR) of the sex chromosome specific locus (Pascal et al. 1991), X-Y homologous gene Amelogenin (Nakahori et al. 1991a; 1991b; Salido et al. 1992)
Therefore, we report a simple protocol of chelex-based DNA extraction (Walsh et al.1991) and optimized polymerase chain reaction from a trace amount of saliva within 6 hours from the sample collection for sex identification.

Sex identification by polymerase chain reaction using a Y-autosome ...
Sex identification of clinical and forensic samples has been performed by both ... the field of archeology, forensic or sports medicine using buccal smear, ...
www.springerlink.com/index/X5W2073653650537.pdf - Similar pages
More results from www.springerlink.com »


I don't do Polish, so hopefully this will help.


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-03-14 13:21:03 GMT)
--------------------------------------------------

Zastosowanie genetyki w medycynie - Sciaga.pl
Technika FISH umozliwia identyfikacje tych typów aberracji chromosomowych, ... lancuchowej z udzialem polimerazy - PCR (ang. polymerase chain reaction). ...
www.sciaga.pl/tekst/28712-29-zastosowanie_genetyki_w_medycy... - Similar pages
Wyszukiwarka: pcr
Metoda PCR pozwala na identyfikacje pojedynczych komorek drozdzy w badanym ... stosowana w naszym laboratorium jest PCR (Polymerase Chain Reaction). ...
www.cbdna.com.pl/cgibin/search?words=pcr - 9k - Cached - Similar pages
Wyszukiwarka: powielanie
...w naszym laboratorium jest PCR (Polymerase Chain Reaction). ... Metoda pozwala na identyfikacje zakazenia w ciagu kilkunastu godzin od pobrania probki. ...
www.cbdna.com.pl/cgibin/search?words=powielanie - 6k - Cached - Similar pages

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-14 15:49:58 GMT)
--------------------------------------------------

Well,

If you can find a Forensic Medicine site with "sex samples", I will be amazed, as I could NOT find one, hence my contribution...

And you did not say the body was female in your initial query.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-14 15:51:19 GMT)
--------------------------------------------------

There IS something missing in the original English, of that I am sure.

For example:

Sex determination of foresic of forensic samples by polymerase ...
evidence including sex-mixed DNA samples from rape cases. These results. demonstrate that the tested amelogenin PCR-CE system is a useful tool for ...
doi.wiley.com/10.1002/elps.1150190114 - Similar pages

Good luck to you!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-14 15:52:12 GMT)
--------------------------------------------------

You would do well to provide as much context as possible in your future queries.

liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: The victim is definitely a woman, there's no doubt about that. The pathologist must know what he is talking about.

Asker: To Ania B: I would be more inclined to accept your suggestion, i.e. sample of bodily fluids (although there is no rape suspected). I would need a technical term, i.e. used in the industry.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ~Ania~: tak, ale moze nie chodzi tutaj o rozpoznanie plci tylko o pobranie probek wydzielin plciowych (np. jezeli ofiara byla ofiara gwaltu)
32 mins

neutral  monico: Tak, dla wersji Ani B
3 hrs

agree  Andrew Stanleyson: byle po polsku
1 day4 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -3
próbka wydzieliny z pochwy


Explanation:
Taki jest termin medyczny (jeśli o taką próbkę chodzi).

http://tinyurl.com/27xw8u
http://tinyurl.com/22k2sp

http://tinyurl.com/yplrfm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2008-03-15 19:54:25 GMT)
--------------------------------------------------

Po sugestii Andrew proponuję szerzej:
- próbka płynów z pochwy
- wymaz z pochwy

http://tinyurl.com/2obz7h

Obejmie to też płyny "obce".

Poprzednia wersja może brzmieć:
próbka wydzieliny pochwowej
http://tinyurl.com/38c7ls

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739
Grading comment
Mam ogromny problem z przydzieleniem punktow ze wzgledu na goraca dyskusje na forum i chcialabym podziekowac wszystkim jej uczestnikom. Moja odpowiedzi byla kombinacja sugestii przedstawionych na koncu dyskusji i tak naprawde ma cos wspolnego z kazda z trzech "oficjalnych" propozycji. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Iwona Palka: A co jeśli to penis?
15 hrs
  -> Cytuję: "The victim is definitely a woman, there's no doubt... sample of bodily fluids... I would need a technical term..." || Akurat ja nie dałem "disagree" "z automatu" - podałem uzasadnienie i Andrew się z nim zgodził.:)

disagree  Andrew Stanleyson: Nie, Champion! Za mało kontekstu na tak definitywną odpowiedź. Co za insynuacje co do "umawiania się". Odpowiedź jest błędna na podstawie tego, co mamy. Stąd "disgree"
15 hrs
  -> Dwa "disagree" w ciągu dwóch minut - umówiliście się? Poza tym, skoro za mało kontekstu, to skąd wiesz, że odpowiedź jest błędna? Co do "agree" powyżej: czy wiesz, co znaczy "English to Polish"? || A mamy próbkę pobraną od kobiety - co jest więc błędnego?

disagree  Roman Kozierkiewicz: W zdaniu podanym przez aksera nie ma mowy, że ofiara jest kobieta. Mr. Champion, Pan jest przemęczony zbieraniem punktów ze wszystkich dziedzin. A Iwona i Andrzej z pewnością się umówili, ,żeby dać "disagree". To straszne!
16 hrs
  -> Minęło 10 minut i trzecie "disagree" - naprawdę zbieg okoliczności? - jeszcze takiego przypadku nie widziałem (3 "disagree" po 15 godzinach w ciągu kwadransa). A Pana również proszę o przeczytanie zdania podanego przez pytającego.

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
próbka pobrana w celu określenia płci (ofiary, itp)


Explanation:
Nie mam prawie żadnych wątpliwości. Mimo, że wiadomo skądś, że to kobieta, sex sample nie może tu oznaczać próbki do stwierdzenia, czy ta osoba brała udział w seksualnym stosunku w miarę krótko przed pobraniem próbki.
Dość to dziwne, ciekaw jestem, jaki jest bardziej szczegółowy kontekst.




    Reference: http://www.cybertory.org/exercises/forensics/forensics.html
Andrew Stanleyson
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Nie mogę znaleźć w odsyłaczu "sex sample" - jest tylko "DNA sample". Jeśli tożsamość ofiary jest znana (np. jest to Ann Smith lub Anna Nowak), nie wyobrażam sobie celowości określania jej płci.
17 hrs
  -> search term was "sex sample forensic", najwięcej jest tam, niestety pornografii, ale było i to, a celowości określanie znanej płci też nie widzę, to prawda.

agree  Iwona Palka: Żenua. Disagree z automatu? E-learningowi wypowiadam stanowcze NIE! Tlumacz77 dał coś podobnego. Andy, zrzeknij się punktu, ja się zrzeknę, Tłumacz 77 się zrzekł i oddajmy czempionowi. Co Ty na to?
1 day3 hrs
  -> Andy sounds nice, thank you. I do not know how to withdraw an answer. And you do not have an answer to withdraw here, do you?