KudoZ home » English to Polish » Law (general)

indifferent action

Polish translation: czyn dozwolony, czyn niekaralny, czyn niezabroniony


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:indifferent action
Polish translation:czyn dozwolony, czyn niekaralny, czyn niezabroniony
Entered by: Polangmar

22:27 Nov 11, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: indifferent action
chodzi o czyn, który w chwili popełnienia nie stanowił przestępstwa. Czy można go nazwać czynem obojętnym? Coś mi nie pasuje...
gosical
czyn dozwolony
Explanation:
Kwestie zmiany ustawodawstwa regulują reguły prawa międzyczasowego, ujęte dla pewności w kodeksie karnym (art. 4 KK). Wygląda to tak:
* Jeśli sprawca popełnił czyn dozwolony zanim stał się zabroniony - sprawca nie odpowiada;
* Jeśli sprawca popełnił czyn zabroniony, który przed wydaniem prawomocnego wyroku stał się dozwolony - postępowanie powinno być umorzone, a sprawca uniewinniony.
http://tinyurl.com/6hamo4
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4czyn dozwolonyPolangmar
3działanie niekaralneBubz
3nie mający charakteru czynu zabronionego
inmb


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czyn dozwolony


Explanation:
Kwestie zmiany ustawodawstwa regulują reguły prawa międzyczasowego, ujęte dla pewności w kodeksie karnym (art. 4 KK). Wygląda to tak:
* Jeśli sprawca popełnił czyn dozwolony zanim stał się zabroniony - sprawca nie odpowiada;
* Jeśli sprawca popełnił czyn zabroniony, który przed wydaniem prawomocnego wyroku stał się dozwolony - postępowanie powinno być umorzone, a sprawca uniewinniony.
http://tinyurl.com/6hamo4

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nie mający charakteru czynu zabronionego


Explanation:
MZ


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22charakter+czynu+zabro...
inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 586

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
działanie niekaralne


Explanation:
legally indifferent - tak bym to zrozumiala, obojetne dla prawa czyli niekaralne

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-11-12 08:08:49 GMT)
--------------------------------------------------

Czyn niekaralny
lub czyn nie zabroniony
"Zasada nullum crimen sine lege nie obejmuje sytuacji, w których czyn był w momencie popełnienia zabroniony pod groźbą kary, a potem z rozmaitych względów przestał być karalny.
"Treścią zasady nullum crimen sine lege (w kontekście działania prawa w czasie) jest zakaz wymierzania kary za czyn, który nie był przestępstwem (nie był zabroniony pod groźbą kary) w czasie, gdy został popełniony.

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249