KudoZ home » English to Polish » Law (general)

compatibility ratione temporis

Polish translation: zgodnosc z przeslanka ratione temporis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compatibility ratione temporis
Polish translation:zgodnosc z przeslanka ratione temporis
Entered by: pocominick

11:24 Nov 14, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: compatibility ratione temporis
Formal requirements of the admissibility of the application

Compatibility ratione temporis with the Convention
The Government declare that the application may be considered ratione temporis admissible.
makawa
zgodnosc z przeslanka ratione temporis
Explanation:
nie tlumaczylbym lacinskiej paremii

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2008-11-14 12:05:18 GMT)
--------------------------------------------------

zachowanie ratione temporis oznacza poddanie sie pod jurysdykce jakiegos organu, ale z zastrzezeniem, ze sprawy zaistniale przed ta data nie beda mogly byc przedmiotem oceny.
jezeli chodzi o Polskie ratione temporis w odniesieniu do ECHR, niedopuszczalne jest skladanie skarg przedmiotem ktorych sa zdarzenia zaistniale przed 1993 rokiem (glowy nie dam, ale dokladna data bedzie chyba ostatni dzien kwietnia).
Selected response from:

pocominick
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zgodnosc z przeslanka ratione temporispocominick
4zgodność ratipne temporis
Andrew Stanleyson


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zgodnosc z przeslanka ratione temporis


Explanation:
nie tlumaczylbym lacinskiej paremii

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2008-11-14 12:05:18 GMT)
--------------------------------------------------

zachowanie ratione temporis oznacza poddanie sie pod jurysdykce jakiegos organu, ale z zastrzezeniem, ze sprawy zaistniale przed ta data nie beda mogly byc przedmiotem oceny.
jezeli chodzi o Polskie ratione temporis w odniesieniu do ECHR, niedopuszczalne jest skladanie skarg przedmiotem ktorych sa zdarzenia zaistniale przed 1993 rokiem (glowy nie dam, ale dokladna data bedzie chyba ostatni dzien kwietnia).

pocominick
Specializes in field
PRO pts in category: 178

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Siminski
966 days

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zgodność ratipne temporis


Explanation:
Po prostu

http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://s...

Andrew Stanleyson
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pocominick: moze byc i tak, ale w kontekscie dopuszczalnosci skargi konieczne jest zachowanie zgodnosci z przeslankami formalnymi
27 mins