KudoZ home » English to Polish » Law (general)

substantive requirements

Polish translation: wymagania materialne, wymogi materialne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:substantive requirements
Polish translation:wymagania materialne, wymogi materialne
Entered by: Polangmar

21:49 Nov 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: substantive requirements
Substantive Requirements of the Admissibility of the Application

The Government recall that according to the well-established case law of the Court , the "right to a court" is not absolute.
makawa
wymagania materialne
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-11-15 22:01:37 GMT)
--------------------------------------------------

Skarga kasacyjna (postępowanie sądowoadministracyjne) - Wikipedia ...
1.5.1 Wymagania formalne; 1.5.2 Wymagania materialne; 1.5.3 Różnice w .... Wymagania materialne. Do wymagań materialnych stawianych skardze ...
pl.wikipedia.org/wiki/Skarga_kasacyjna_(postępowanie_sądowoadministracyjne) - 59k - Kopia - Podobne strony
#
II GZ 195/08 - Postanowienie NSA z dn. 2008-08-21
46 § 1 p.p.s.a. w odniesieniu do pism pochodzących od strony (wymagania formalne ) oraz dla niej przewidziane (wymagania materialne). ...
orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/do/doc?d=218F7AF666394482F27F0C41E4866137E163D58A
Wymagania materialne stawia się skardze lub wnioskowi wtedy, ..... Braki formalne mogą zostać usunięte, wymagania materialne zaś prowadzą do ...
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wymagania materialnePolangmar
2wymagania faktyczne
Olga Slattery


Discussion entries: 7





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wymagania faktyczne


Explanation:
Tak chcialaby Ozga, ale nie jestem do konca przekonana. Just thought I would mention it.

Olga Slattery
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wymagania materialne


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-11-15 22:01:37 GMT)
--------------------------------------------------

Skarga kasacyjna (postępowanie sądowoadministracyjne) - Wikipedia ...
1.5.1 Wymagania formalne; 1.5.2 Wymagania materialne; 1.5.3 Różnice w .... Wymagania materialne. Do wymagań materialnych stawianych skardze ...
pl.wikipedia.org/wiki/Skarga_kasacyjna_(postępowanie_sądowoadministracyjne) - 59k - Kopia - Podobne strony
#
II GZ 195/08 - Postanowienie NSA z dn. 2008-08-21
46 § 1 p.p.s.a. w odniesieniu do pism pochodzących od strony (wymagania formalne ) oraz dla niej przewidziane (wymagania materialne). ...
orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/do/doc?d=218F7AF666394482F27F0C41E4866137E163D58A
Wymagania materialne stawia się skardze lub wnioskowi wtedy, ..... Braki formalne mogą zostać usunięte, wymagania materialne zaś prowadzą do ...

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Slattery: No wlasnie, zalezy od szerszego kontekstu. Ozga to i tak paskudny slowniczek :))
4 mins
  -> Dziękuję.:) Właśnie się zastanawiałem nad "disagree" - dla Ożgi, oczywiście.;)))

agree  pocominick: niezaleznie od rodzaju pisma procesowego, tutaj wlasnie o takie wymagania chodzi
2 hrs
  -> Dziękuję.:)

agree  inmb: tak; również "wymogi materialne" - http://www.google.pl/search?hl=pl&q="wymogi materialne"&btnG...
1 day16 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)