KudoZ home » English to Polish » Law (general)

treaty language

Polish translation: brzmienie umowy/traktatu


22:06 Nov 16, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: treaty language
In our view the treaty language makes two things clear

czy to może być po prostu treść umowy, czy raczej sformułowania użyte w treści umowy?
gosical
Polish translation:brzmienie umowy/traktatu
Explanation:
hth
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3brzmienie umowy/traktatu
Adam Lankamer
4kluazule umowy miedzynarodowej/traktatupocominick
4język traktaturikariannon
3 +1treść/sformułowanie traktatusmok


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
treść/sformułowanie traktatu


Explanation:
IMO

smok
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb
15 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
brzmienie umowy/traktatu


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2253
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Piłat
15 hrs

agree  inmb
15 hrs

agree  msokolowska: Język czyli właśnie brzmienie - o to tutaj chodzi
19 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
język traktatu


Explanation:
dosłowne ale imho akceptowalne

rikariannon

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kluazule umowy miedzynarodowej/traktatu


Explanation:
w jezyku prawniczym.
dyspozycja umowy miedzynarodowej sklada sie z klauzul.
warto sprawdzic polskie nazewnictwo 'treaty in question', czy bedzie to traktat, konwencja, umowa miedzynarodowa, pakt...
czasem mozna spotkac sie ze zwrotem 'postanowienia umowy...'

pocominick
Specializes in field
PRO pts in category: 178