KudoZ home » English to Polish » Law (general)

disturb findings of fact

Polish translation: kwestionować ustalenia dotyczące stanu faktycznego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disturb findings of fact
Polish translation:kwestionować ustalenia dotyczące stanu faktycznego
Entered by: Polangmar

14:28 Nov 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: disturb findings of fact
The reason that the Appeals Chamber will not lightly disturb findings of fact by a Trial Chamber is well known.

Czy można to przetłumaczyć po prostu jako "podważać decyzję/orzeczenie"?
gosical
kwestionować ustalenia faktyczne dokonane/przyjęte/poczynione
Explanation:
Tak bym dał.

http://tinyurl.com/58mzbr
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kwestionować ustalenia faktyczne dokonane/przyjęte/poczynionePolangmar
4podważyć/zanegować stan faktyczny stwierdzony przez
Adam Lankamer


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kwestionować ustalenia faktyczne dokonane/przyjęte/poczynione


Explanation:
Tak bym dał.

http://tinyurl.com/58mzbr

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pocominick: kwestionowac ustalenia dotyczace stanu faktycznego...
12 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
disturb findings of fact by
podważyć/zanegować stan faktyczny stwierdzony przez


Explanation:
może tak?

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-11-23 09:32:54 GMT)
--------------------------------------------------

stan faktyczny stwierdzony ... czyli informacja, jak sąd postrzega stan faktyczny ... strony mogą go postrzegać inaczej, w związku z czym komentarz Polangmara jest trochę ... ale cóż ..miłego weekendu

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2253

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Podważyć/zanegować stan faktyczny" to oksymoron (coś jak "byt nieistniejący", "głośna cisza" lub... "Military Intelligence";)).
10 hrs