KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Associated respondent

Polish translation: wspolnik pozwanego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Associated respondent
Polish translation:wspolnik pozwanego
Entered by: pocominick

21:26 Nov 23, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Family Law
English term or phrase: Associated respondent
(under Domestic Violence Act 1995) a person who has a protection order made against them because the respondent (to the protection order) has encouraged them to engage in domestic violence against the applicant.
Bubz
wspolnik pozwanego
Explanation:
wspolpozwany raczej odpada,
szedlbym w strone wspolnika w przestepstwie...
jak zwykle trudna sprawa w przypadku roznic systemowych...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day30 mins (2008-11-24 21:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

respondent to pozwany, nawet pomimo wydania order...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-24 23:02:01 GMT)
--------------------------------------------------

wspolpozwani pozwani sa tym samym pozwem. w k.p.c. jest jeszcze przypozwanie, ale to juz inna bajka.

ten 'associated respondent' moze 'podpasc' pod order nawet wtedy, kiedy order w stosunku do 'respondenta' zostal juz wydany.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-24 23:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

chodzilo mi o koncept, jezeli w sprawie okolicznosci ulozyly sie tak, ze 'wspolpozwany' pasuje do okolicznosci, to chyba bym w to wszedl.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-24 23:05:36 GMT)
--------------------------------------------------

znaczy sie, jezeli w application o order pozwano ich razem jako glownego i pobocznego.
Selected response from:

pocominick
Grading comment
Nie czuje sie tak zupelnie przekonana. Chyba jednak zastosuje okreslenie "wspolsprawca", ale Twoja odpowiedz mnie naprowadzila. Dzieki serdeczne :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3wspolnik pozwanegopocominick
2współwinnyRobert Foltyn


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
associated respondent
współwinny


Explanation:
Zdaje sobie sprawe z ułomnoeci mojej odpowiedzi, ale moze w szerszym kontekscie, z jakimis wyjasnieniami da sie to jakos zastosowac...?

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 184

1 day28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
associated respondent
wspolnik pozwanego


Explanation:
wspolpozwany raczej odpada,
szedlbym w strone wspolnika w przestepstwie...
jak zwykle trudna sprawa w przypadku roznic systemowych...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day30 mins (2008-11-24 21:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

respondent to pozwany, nawet pomimo wydania order...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-24 23:02:01 GMT)
--------------------------------------------------

wspolpozwani pozwani sa tym samym pozwem. w k.p.c. jest jeszcze przypozwanie, ale to juz inna bajka.

ten 'associated respondent' moze 'podpasc' pod order nawet wtedy, kiedy order w stosunku do 'respondenta' zostal juz wydany.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-24 23:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

chodzilo mi o koncept, jezeli w sprawie okolicznosci ulozyly sie tak, ze 'wspolpozwany' pasuje do okolicznosci, to chyba bym w to wszedl.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-24 23:05:36 GMT)
--------------------------------------------------

znaczy sie, jezeli w application o order pozwano ich razem jako glownego i pobocznego.

pocominick
Specializes in field
PRO pts in category: 178
Grading comment
Nie czuje sie tak zupelnie przekonana. Chyba jednak zastosuje okreslenie "wspolsprawca", ale Twoja odpowiedz mnie naprowadzila. Dzieki serdeczne :)
Notes to answerer
Asker: Chyba tak trzeba bedzie, o winnym nie ma mowy (musi byc pozwany), bo to nieskonczona sprawa rozwodowa. Czy moglbys mnie oswiecic dlaczego wspolpozwany odpada?