KudoZ home » English to Polish » Law (general)

a departure therefrom

Polish translation: to odjescie/ to odstapienie


14:00 Nov 28, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: a departure therefrom
Dahm says (...) that the protective principle is not confined to foreign offences that threaten the "vital interests" of the state, and goes on to explain in his reference to "immanent limitations" of the jurisdiction of the state that a departure therefrom would constitute an "abuse" of its sovereignty.
Kurcze dosłownie znaczyłoby to "odejście stąd", ale - mówiąc szczerze - nie mam pojęcia co to therefrom w tym kontekście znaczy....
gosical
Polish translation:to odjescie/ to odstapienie
Explanation:
w te strone.
cos rodzaju 'takie wlasnie odstapienie...'

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2008-11-30 07:45:08 GMT)
--------------------------------------------------

to 'therfrom' odnosi sie do przytaczanego przykladu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2008-11-30 07:48:00 GMT)
--------------------------------------------------

to 'w te strone', ktore widnieje na poczatku explanation nie ma zadnego znaczenia merytorycznego=w te nute nalezy uderzyc:)


--------------------------------------------------
Note added at 1 day21 hrs (2008-11-30 11:07:06 GMT)
--------------------------------------------------

chodzi o to, ze #immanent limitations# same w sobie sa 'a departure...'


--------------------------------------------------
Note added at 2 days16 hrs (2008-12-01 06:57:06 GMT)
--------------------------------------------------

'protective principle' is not confined to foreign offences that...
'immanent limitations' ograniczaja 'protective principle', sa odejsciem od 'protective principle' i to wlasnie 'immanent limitations' jako koncept ograniczajacy sa odejsciem od pelnego stosowania 'protective principle' przez co kostytuuja 'abuse'...
jezeli cos jest limitated wowczas jest nie do konca suwerenne...
gdybysmy nie odstapili od limitations, wowczas abuse istnialaby na pewno...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-12-01 07:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

limited:)


--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-12-01 07:04:53 GMT)
--------------------------------------------------

jezeli odstepujemy od limitation, wowczas konstytuujemy sovereignty
Selected response from:

pocominick
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5od którego odstępstwosmok
4to odjescie/ to odstapieniepocominick
4odstępstwo/odejście od tego
drugastrona


  

Answers


0 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
od którego odstępstwo


Explanation:
hth

smok
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adam Lankamer
2 mins
  -> Dziękuję.

agree  inmb
6 mins
  -> Dziękuję.

agree  whole grain
32 mins
  -> Dziękuję.

agree  Grzegorz Mysiński
47 mins
  -> Dziękuję.

agree  Anna Fitak
1 hr
  -> Dziękuję.

neutral  Polangmar: Na pewno "którego"? Nie "których" lub "której"?
13 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odstępstwo/odejście od tego


Explanation:
że odstępstwo/odejście od tego stanowiłoby... faktycznie ciężko określić, do czego jest to therefrom; myślę, że bezpiecznie będzie zastosować po prostu "od tego" albo "od tej zasady" "od tego stanu rzeczy" itp.

drugastrona
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to odjescie/ to odstapienie


Explanation:
w te strone.
cos rodzaju 'takie wlasnie odstapienie...'

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2008-11-30 07:45:08 GMT)
--------------------------------------------------

to 'therfrom' odnosi sie do przytaczanego przykladu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2008-11-30 07:48:00 GMT)
--------------------------------------------------

to 'w te strone', ktore widnieje na poczatku explanation nie ma zadnego znaczenia merytorycznego=w te nute nalezy uderzyc:)


--------------------------------------------------
Note added at 1 day21 hrs (2008-11-30 11:07:06 GMT)
--------------------------------------------------

chodzi o to, ze #immanent limitations# same w sobie sa 'a departure...'


--------------------------------------------------
Note added at 2 days16 hrs (2008-12-01 06:57:06 GMT)
--------------------------------------------------

'protective principle' is not confined to foreign offences that...
'immanent limitations' ograniczaja 'protective principle', sa odejsciem od 'protective principle' i to wlasnie 'immanent limitations' jako koncept ograniczajacy sa odejsciem od pelnego stosowania 'protective principle' przez co kostytuuja 'abuse'...
jezeli cos jest limitated wowczas jest nie do konca suwerenne...
gdybysmy nie odstapili od limitations, wowczas abuse istnialaby na pewno...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-12-01 07:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

limited:)


--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-12-01 07:04:53 GMT)
--------------------------------------------------

jezeli odstepujemy od limitation, wowczas konstytuujemy sovereignty

pocominick
Specializes in field
PRO pts in category: 178