KudoZ home » English to Polish » Law (general)

presumptive custodial arrangement

Polish translation: ustawowe unormowania (dotyczące) (aspektów) władzy rodzicielskiej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:presumptive custodial arrangement
Polish translation:ustawowe unormowania (dotyczące) (aspektów) władzy rodzicielskiej
Entered by: Polangmar

23:24 Feb 13, 2009
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: presumptive custodial arrangement
Any alteration of the presumptive custodial arrangement must be litigated in the Superior Court of New Jersey,...
Dariusz Saczuk
United States
ustawowe/kodeksowe unormowania/uregulowania (dotyczące) (aspektów) władzy rodzicielskiej
Explanation:
http://tinyurl.com/bzz6ym

I get your point -- and it is very common for divorcing parents to each go for full custody, the rationale being that it will force the other party to the bargaining table. What Brit and K-Fed did, they probably did at the behest of their respective counsel. By the time the decree was entered, K-Fed had a better settlement and custody was 50/50 -- right back to the presumptive custodial arrangement under the statute.
http://tinyurl.com/dc3kxs

The best interest of the child is not optimized by presumptive custody arrangements.
http://tinyurl.com/cza4o8

It states simply that in the absence of special circumstances (i.s. abuse, neglect etc..) the presumptive custody arrangement is joint. That sounds reasonable to me but what do I know, I am a man. In this area women have the upper hand at least in the US.
http://tinyurl.com/bhjnv7

In 1987 the legislature passed the current joint custody statute, which provides that a court may order joint custody only if both parties agree. ORS 107.169. Since then, joint custody proponents have introduced legislation that would make joint custody the presumptive custody arrangement, even over the objection of one of the parents.
http://tinyurl.com/aupvdv

USTAWA
z dnia 25 lutego 1964 r.
Kodeks rodzinny i opiekuńczy
(...)
Art. 93. [Uprawnienia małżonków] § 1. Władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom.
§ 2. Jednakże w razie sądowego ustalenia ojcostwa władza rodzicielska przysługuje ojcu tylko wtedy, gdy przyzna mu ją sąd w wyroku ustalającym ojcostwo. Sąd opiekuńczy może ojcu przyznać władzę rodzicielską także po ustaleniu ojcostwa.
Art. 94. [Przysługiwanie władzy rodzicielskiej jednemu z rodziców] § 1. Jeżeli jedno z rodziców nie żyje albo nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych, władza rodzicielska przysługuje drugiemu z rodziców. To samo dotyczy wypadku, gdy jedno z rodziców zostało pozbawione władzy rodzicielskiej albo gdy jego władza rodzicielska uległa zawieszeniu.
§ 2. Jeżeli ojcostwo nie zostało ustalone albo jeżeli zostało ustalone sądownie bez przyznania ojcu władzy rodzicielskiej, władza rodzicielska przysługuje matce.
§ 3. Jeżeli żadnemu z rodziców nie przysługuje władza rodzicielska albo jeżeli rodzice są nieznani, ustanawia się dla dziecka opiekę.
http://tinyurl.com/bmcfgw

UWAGA 1
Nie jest to zakres władzy rodzicielskiej

Art. 95. [Zakres władzy rodzicielskiej] § 1. Władza rodzicielska obejmuje w szczególności obowiązek i prawo rodziców do wykonywania pieczy nad osobą i majątkiem dziecka oraz do wychowania dziecka.
§ 2. Dziecko pozostające pod władzą rodzicielską winno rodzicom posłuszeństwo.
§ 3. Władza rodzicielska powinna być wykonywana tak, jak tego wymaga dobro dziecka i interes społeczny.

Uwaga 2
Nie jest to podział władzy rodzicielskiej - władzy rodzicielskiej nie można podzielić - można ją odebrać lub ograniczyć.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ustawowe/kodeksowe unormowania/uregulowania (dotyczące) (aspektów) władzy rodzicielskiejPolangmar
3 -1ewentualny proces karny, ewentualna sprawa karnaPiotrekN


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ewentualny proces karny, ewentualna sprawa karna


Explanation:
.

PiotrekN
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Sorry, but it's simply incorrect.
51 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ustawowe/kodeksowe unormowania/uregulowania (dotyczące) (aspektów) władzy rodzicielskiej


Explanation:
http://tinyurl.com/bzz6ym

I get your point -- and it is very common for divorcing parents to each go for full custody, the rationale being that it will force the other party to the bargaining table. What Brit and K-Fed did, they probably did at the behest of their respective counsel. By the time the decree was entered, K-Fed had a better settlement and custody was 50/50 -- right back to the presumptive custodial arrangement under the statute.
http://tinyurl.com/dc3kxs

The best interest of the child is not optimized by presumptive custody arrangements.
http://tinyurl.com/cza4o8

It states simply that in the absence of special circumstances (i.s. abuse, neglect etc..) the presumptive custody arrangement is joint. That sounds reasonable to me but what do I know, I am a man. In this area women have the upper hand at least in the US.
http://tinyurl.com/bhjnv7

In 1987 the legislature passed the current joint custody statute, which provides that a court may order joint custody only if both parties agree. ORS 107.169. Since then, joint custody proponents have introduced legislation that would make joint custody the presumptive custody arrangement, even over the objection of one of the parents.
http://tinyurl.com/aupvdv

USTAWA
z dnia 25 lutego 1964 r.
Kodeks rodzinny i opiekuńczy
(...)
Art. 93. [Uprawnienia małżonków] § 1. Władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom.
§ 2. Jednakże w razie sądowego ustalenia ojcostwa władza rodzicielska przysługuje ojcu tylko wtedy, gdy przyzna mu ją sąd w wyroku ustalającym ojcostwo. Sąd opiekuńczy może ojcu przyznać władzę rodzicielską także po ustaleniu ojcostwa.
Art. 94. [Przysługiwanie władzy rodzicielskiej jednemu z rodziców] § 1. Jeżeli jedno z rodziców nie żyje albo nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych, władza rodzicielska przysługuje drugiemu z rodziców. To samo dotyczy wypadku, gdy jedno z rodziców zostało pozbawione władzy rodzicielskiej albo gdy jego władza rodzicielska uległa zawieszeniu.
§ 2. Jeżeli ojcostwo nie zostało ustalone albo jeżeli zostało ustalone sądownie bez przyznania ojcu władzy rodzicielskiej, władza rodzicielska przysługuje matce.
§ 3. Jeżeli żadnemu z rodziców nie przysługuje władza rodzicielska albo jeżeli rodzice są nieznani, ustanawia się dla dziecka opiekę.
http://tinyurl.com/bmcfgw

UWAGA 1
Nie jest to zakres władzy rodzicielskiej

Art. 95. [Zakres władzy rodzicielskiej] § 1. Władza rodzicielska obejmuje w szczególności obowiązek i prawo rodziców do wykonywania pieczy nad osobą i majątkiem dziecka oraz do wychowania dziecka.
§ 2. Dziecko pozostające pod władzą rodzicielską winno rodzicom posłuszeństwo.
§ 3. Władza rodzicielska powinna być wykonywana tak, jak tego wymaga dobro dziecka i interes społeczny.

Uwaga 2
Nie jest to podział władzy rodzicielskiej - władzy rodzicielskiej nie można podzielić - można ją odebrać lub ograniczyć.

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739
Grading comment
Dziękuję bardzo :-)