KudoZ home » English to Polish » Law (general)

viable

Polish translation: wygasł/utracił ważność/upłynęla jego ważność


14:17 Feb 10, 2012
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: viable
Z listu od adwokata do klienta w UK:

''In court, you heard the Judge set the date of 16 March 2012 for service of the full Prosecution papers on the defence and you will next appear at the Crown Court on 25 April 2012 at 1pm for a Plea and Case Management Hearing. .... The Judge further remanded you into custody because the bail application we had lodged with the court was no longer viable.''
Grzegorz Mysiński
Poland
Polish translation:wygasł/utracił ważność/upłynęla jego ważność
Explanation:
dosłownie: utracił wykonalność
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nie może zostać rozpatrzony pozytywnie
Stanislaw Czech, MCIL
3 +1wygasł/utracił ważność/upłynęla jego ważność
Wojciech Wołoszyk
3nieaktualny/a
geopiet
3stracil wykonalnosc
Ania Heasley


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wygasł/utracił ważność/upłynęla jego ważność


Explanation:
dosłownie: utracił wykonalność

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 302
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zofia Wislocka: stał się niewykonalny, utracił podstawę
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stracil wykonalnosc


Explanation:
lub nie jest juz wykonalny
viable - wykonalny

Ania Heasley
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
is no longer viable
nie może zostać rozpatrzony pozytywnie


Explanation:
W przypadku wniosku o zwolnienie za kaucją, wydaje mi się, że trudno mówić o ważności lub wykonalności.

Myślałem jeszcze o opcji: "nie spełnia wymogów formalnych" ponieważ nie spełnia jednego z koniecznych elementów takiego wniosku jakim jest podanie adresu pod jakim zwolniony będzie mieszkał ale byłaby to chyba już nadinterpretacja. Stwierdzenie, że "nie może być rozpatrzony (pozytywnie)" dokładnie odzwierciedla sytuację, sędzia nawet gdyby chciał nie może rozpatrzyć wniosku pozytywnie ponieważ nie spełnia on koniecznego warunku.

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1358

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Zofia Wislocka: nie spełnia wymogów formalnych jest bardzo OK, a rozpatrzenie niepozytywne moze wynikac z wielu roznych wzgledow (wady formalne wniosku np) :)
24 mins

neutral  Polangmar: W UK "bail" to nie kaucja, a poręczenie - "agree" do "nie spełnia wymogów formalnych".
5 hrs

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[no longer] viable
nieaktualny/a


Explanation:
wniosek jest już nieaktualny

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 512