KudoZ home » English to Polish » Law (general)

maintain a suit

Polish translation: skutecznie wnieść pozew


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:maintain a suit
Polish translation:skutecznie wnieść pozew
Entered by: Joanna Posłuszny

13:01 Feb 20, 2012
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: maintain a suit
Suit to recover on any such claim shall not be maintainable unless filed within one year after the date of the injury (...).

Nie znam takiego zwrotu ani nie mogę go nigdzie znaleźć przetłumaczonego. Dziękuję.
Joanna Posłuszny
Poland
skutecznie wnieść pozew
Explanation:
czyli tak by nie został od razu odrzucony z powodu braków formalnych czy też braku zdolności procesowej. Popatrz na wyniki dla "maintain a lawsuit"
Selected response from:

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Grading comment
Odpowiedzi wszystkich osób się przydały, ale ta najbardziej. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1skutecznie wnieść pozew
Stanislaw Czech, MCIL
4wnieść (czasem 'podtrzymać') powódzwo
Monika Tomczyk
4tu: rozpatrywać pozew
Karolina Ojrzynska-Stasiak
Summary of reference entries provided
geopiet

  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: rozpatrywać pozew


Explanation:
Ja bym napisała, że pozew nie będzie rozpatrywany, o ile nie spełni się konkretnych warunków. Myślę, że może być szerzej "roszczenie" - zależnie od kontekstu



Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
skutecznie wnieść pozew


Explanation:
czyli tak by nie został od razu odrzucony z powodu braków formalnych czy też braku zdolności procesowej. Popatrz na wyniki dla "maintain a lawsuit"

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1358
Grading comment
Odpowiedzi wszystkich osób się przydały, ale ta najbardziej. Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paweł Szczepański
1 hr
  -> Dziękuję :-)

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wnieść (czasem 'podtrzymać') powódzwo


Explanation:
W przypadku pozwów o odszkodowanie powód/ka ma określony czas na wniesienie pozwu, w innym przypadku powództwo zostanie przez sąd odrzucone.

W tym zdaniu może 'wnieść' będzie lepsze, bo sąd podtrzymuje je, a powód/ka je wnosi


    Reference: http://www.justanswer.com/real-estate-law/3cggp-maintain-sui...
Monika Tomczyk
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36




Reference comments


23 mins
Reference

Reference information:
For the maintainabiity of a civil suit, no provision of law is required. As per section 9 of c.p.c., every civil suit is maintainable unless it is expressly or impliedly barred. - http://goo.gl/VkHwZ

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 512