KudoZ home » English to Polish » Law (general)

take the bench

Polish translation: zasiąść za stołem sędziowskim


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:take the bench
Polish translation:zasiąść za stołem sędziowskim
Entered by: investigatorka

17:20 Nov 30, 2013
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: take the bench
The bailiff banged his gavel, and everyone stood as the Honorable Arthur Belmont took the bench.
investigatorka
Poland
zasiąść za stołem sędziowskim
Explanation:
spotkałem się z tym określeniem w polskich artykułach.
Selected response from:

Mariusz Wesolowski
Canada
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4zasiąść za stołem sędziowskim
Mariusz Wesolowski
3 +4zająć swoje miejscemike23
3 +1zasiąść na ławie sędziowskiej
Frank MacroJanus


Discussion entries: 13





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
zająć swoje miejsce


Explanation:
prawdopodobnie usiąść na swoim miejscu

mike23
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1489

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxGeorge BuLah: Tak. "swoje" - dobrze oddaje pozycję honourablego :) za stołem sędziowskim = "zajął miejsce sędziego" || Zastanawiałem się wcześniej, czy aby to wielebny:) występuje w roli sędziego, ale chyba nie, bo "cywilnie" zwracamy się "Your Hounor" Wysoki Sądzie :)
46 mins
  -> Dzięki. Tak jakoś ładniej brzmi mi w kontekście

agree  Serenadele
1 hr
  -> Dzięki

agree  Frank MacroJanus
1 hr
  -> Cheers

agree  Bubz: lub zająć miejsce przy ławie sędziowskiej
2 days9 hrs
  -> Dziękuję

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
zasiąść za stołem sędziowskim


Explanation:
spotkałem się z tym określeniem w polskich artykułach.

Mariusz Wesolowski
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxGeorge BuLah: Tak - albo - zasiąść na miejscu sędziego, by tą stylistyką zaakcentować, że chodzi o przewodniczącego składu sędziowskiego
43 mins
  -> Słuszna uwaga

agree  Serenadele
1 hr
  -> Dzięki.

agree  Frank MacroJanus: Bardzo ładnie.
1 hr

agree  mike23: Jasne
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zasiąść na ławie sędziowskiej


Explanation:
Tutaj bench to ława.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-30 20:21:51 GMT)
--------------------------------------------------

Suggestion from the side benches (Serenadele)
zasiąść za ławą sędziowską

Example sentence(s):
  • 5 konserwatystów na ławie sędziowskiej to katolicy, co odróżnia ich od katolików z lat 50 i 60 którzy byli liberałami..... gdy na jego ławie zasiadali wyłącznie protestanci.
  • Na ławie sędziowskiej zasiądzie aż pięciu sędziów. Wszyscy mają takie samo prawo głosu jak przewodniczący składu sędziowskiego.

    Reference: http://liberalnykalwin.blox.pl/2010/04/Zmierzch-wplywu-prote...
    Reference: http://www.dw.de/twardy-ale-znakomity-g%C5%82%C3%B3wny-s%C4%...
Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1127

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Tak jest, "ława sędziowska" - to jest ten zwrot. Brawo!
5 mins
  -> Dziękuję bardzo, mike23. Mamy świetny wybór stołów, miejsc i ław. Można umeblować cały dom.

neutral  Bubz: ale zasiadac w lawie, znaczy wchodzic w sklad; tu raczej: zajmowal (swoje) miejsce przy ławie sędziowskiej po wejsciu na sale
2 days7 hrs
  -> Dobra opcja. Dziękuję Bubz.