KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Judicial Appointments and Conduct Ombudsman

Polish translation: Ombudsman do spraw Mianowania Sędziów i Spraw Dyscyplinarnych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Judicial Appointments and Conduct Ombudsman
Polish translation:Ombudsman do spraw Mianowania Sędziów i Spraw Dyscyplinarnych
Entered by: DorotaLondon

19:12 Nov 30, 2013
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Judicial Appointments and Conduct Ombudsman
Judicial Appointments and Conduct Ombudsman (JACO for short)
DorotaLondon
Ombudsman do spraw Mianowania Sędziów i Spraw Dyscyplinarnych
Explanation:
Ustanawia się Ombudsmana do spraw Mianowania Sędziów i Spraw Dyscyplinarnych
http://libr.sejm.gov.pl/tek01/txt/konst/brytania-5_03.pdf
Selected response from:

Bubz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Ombudsman do spraw Mianowania Sędziów i Spraw DyscyplinarnychBubz
4 +1rzecznik/ombudsman ds. mianowan i postepowania na stanowiskach sadowych
Joanna Carroll
2 -1rzecznik praw obywatelskichxxxGeorge BuLah


Discussion entries: 6





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
judicial appointments and conduct ombudsman
rzecznik praw obywatelskich


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2013-11-30 19:31:56 GMT)
--------------------------------------------------

pewnie - w węższym, na anglosaskim gruncie, znaczeniu, jak opisano funkcję JACO:

The Judicial Appointments and Conduct Ombudsman investigates complaints about the judicial appointments process and the handling of matters involving judicial discipline or conduct

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2013-11-30 19:34:54 GMT)
--------------------------------------------------

full stop :)

xxxGeorge BuLah
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 218

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Bubz: z zecznikiem mozna pokombinowac, ale ten z pytania nie jest od "praw obywatelskich".http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzecznik_Praw, to Polish Ombudsmanhttp://en.wikipedia.org/wiki/Polish_Ombudsman
1 day14 hrs
  -> to była tylko taka przymiarka interpretacyjna z dostosowaniem do PL realiów; nie ma się co tak podniecać do czerwoności:P;); na pewno nie jest to - "rzecznik ds. mianowań", w sensie - brzmienie!

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
judicial appointments and conduct ombudsman
rzecznik/ombudsman ds. mianowan i postepowania na stanowiskach sadowych


Explanation:
W UK jest wielu ombudsmanów, każdy w innej dziedzinie. Jak wynika z linków poniżej ten akurat zajmuje się zażaleniami dotyczącymi procedur powoływania/mianowania na stanowiska sądowe i zachowania osób na tych stanowiskach. Nie widzę innego sposobu oddania tego niż opisowo...

Aha, no i ombudsman zdaje się już funkcjonować w jęz. polskim...


    Reference: http://www.adviceguide.org.uk/england/law_e/law_civil_rights...
    Reference: http://www.justice.gov.uk/about/jaco
Joanna Carroll
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bubz: OK oprocz "postepowania na stanowiskach sadowych"
1 day14 hrs

agree  xxxGeorge BuLah: Z przeprosinami i wieloma ładnymi wyrazami! :) Przeprosiny - za zachwianą wiarę w poprawność intencji! :). Niniejszym, z dniem dzisiejszym, zachwianie to u mnie pryska na zawsze! :) || A, pokajam się jeszcze do godz. 19.50 CET i koniec ;)
1 day15 hrs
  -> Doceniam, ale nie trzeba się aż tak kajać :)

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
judicial appointments and conduct ombudsman
Ombudsman do spraw Mianowania Sędziów i Spraw Dyscyplinarnych


Explanation:
Ustanawia się Ombudsmana do spraw Mianowania Sędziów i Spraw Dyscyplinarnych
http://libr.sejm.gov.pl/tek01/txt/konst/brytania-5_03.pdf

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxGeorge BuLah: Trzeba tak było od razu, że istnieje w zasobach Sejmu RP takie tłumaczenie
10 mins
  -> Przyszlam tu troszeczke spozniona, i do tego teraz sie pluje :)). ale dziekuje za wsparcie, i P :)

agree  Joanna Carroll: no wlasnie!
7 hrs
  -> dziękuję ;))