KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Co-guardians

Polish translation: wspólopiekunowie równoprawni

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Co-guardians
Polish translation:wspólopiekunowie równoprawni
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

18:07 Feb 9, 2018
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
English term or phrase: Co-guardians
Sąd ustanowił dwójkę dzieci opiekunami prawnymi ubezwłasnowolnionego ojca. Stan New Jersey.
Jak widać w http://www.state.nj.us/humanservices/ddd/services/guardiansh...
powinni podejmować decyzje wspólnie. W niektórych stanach tacy opiekunowi prawni muszą wszystko robić wspólnie.

W międzyczasie sąd wydał postanowienie zezwalające na sprzedaż jednej z nieruchomości ojca i zezwolił, aby na transakcję stawił się tylko jeden z co-guardians, bo przecież mają równe prawa i zakres uprawnień - wydał do tego celu specjalne postanowienie.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak nazwać co-guardians, żeby odzwierciedlało to 1/ równe prawa i obowiązki (co pachnie możliwością działania osobno, vide punkt 3) 2/ konieczność podejmowania decyzji razem 3/ możliwość zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości tylko przez jednego z nich, bez obecności drugiego.

Kołacze mi się "łączni", ale to wyklucza punkt 3.
ked0319
wspólopiekunowie równoprawni
Explanation:
I think this reflects the criteria.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2018-02-09 18:59:16 GMT)
--------------------------------------------------

«mający równe, takie same jak inni, prawa»
https://sjp.pwn.pl/sjp/równoprawny;2517803
cccccccccccccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Wszystkie odpowiedzi wydają mi się oddawać stan rzeczy w tym konkretnym przypadku, ale ta najlepsza. Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3wspólopiekunowie równoprawni
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2współuprawnieni opiekunowie
mike23


Discussion entries: 1





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
co-guardians
wspólopiekunowie równoprawni


Explanation:
I think this reflects the criteria.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2018-02-09 18:59:16 GMT)
--------------------------------------------------

«mający równe, takie same jak inni, prawa»
https://sjp.pwn.pl/sjp/równoprawny;2517803
cccccccccccccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1223
Grading comment
Wszystkie odpowiedzi wydają mi się oddawać stan rzeczy w tym konkretnym przypadku, ale ta najlepsza. Bardzo dziękuję!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
co-guardians
współuprawnieni opiekunowie


Explanation:
współuprawnieni opiekunowie (prawni)/przedstawiciele ustawowi

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2018-02-09 23:39:24 GMT)
--------------------------------------------------

Inne pomysły:

(uprawnieni) współopiekunowie
współopiekunowie (prawni)
współprzedstawiciele ustawowi


mike23
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1572