property holding company

Polish translation: spółka holdingowa działająca w sektorze nieruchomości

English term or phrase:property holding company
Polish translation:spółka holdingowa działająca w sektorze nieruchomości

08:43 Mar 2, 2018
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2018-03-06 08:54:08 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general) / rodzaje spółek
English term or phrase: property holding company
(...przedmiotem działalności spółki będzie ..)
To carry on the business of an investment trust company and a property holding company and to undertake and transact all kinds of trust, management, consultancy, servicing, and agency business.
dariaemma
Poland
spółka holdingowa działająca w sektorze nieruchomości
Explanation:
What is a 'Holding Company'
A holding company is a parent corporation, limited liability company or limited partnership that owns enough voting stock in another company to control its policies and management. A holding company exists for the sole purpose of controlling another company, which might also be a corporation, limited partnership or limited liability company, rather than for the purpose of producing its own goods or services. Holding companies also exist for the purpose of owning property such as real estate, patents, trademarks, stocks and other assets. If a business is 100% owned by a holding company, it is called a wholly owned subsidiary.

One benefit of forming a holding company is that the holding company itself is protected from the losses. If one of their companies goes bankrupt, the holding company experiences a capital loss and a decline in net worth, but the bankrupt company’s debtors and creditors can’t pursue the holding company for remuneration.


https://www.investopedia.com/terms/h/holdingcompany.asp#ixzz...

cccccccc
Property holding companiesare legal entities used by net worth individuals or groups of companies to invest in real estate or to hold shares or participations in other companies investing in real estate.
http://www.3amalta.com/en/articles/item/106-property-holding...
ccccccccccc

Holding (ang. holding company – od słowa hold oznaczającego trzymać) – organizacja grupująca podmioty gospodarcze (np. spółki), samodzielne pod względem prawnym i organizacyjnym, ale pod względem finansowym uzależnione od jednego z nich (podmiotu dominującego). Podmiot dominujący posiada udziały w podmiotach zależnych, dzięki czemu może kontrolować skład zarządów oraz działalność tych podmiotów[2]. Istotą holdingu jest zarządzanie oraz kontrolowanie działalności wielu podmiotów zależnych przez jedną organizację dominującą. Odbywa się to dzięki zależnościom kapitałowym lub personalnym. Holding jest zatem formą kumulacji kapitału. Kumulacja może następować przez przejmowanie słabszych przedsiębiorstw, najpierw w swoich branżach i pokrewnych, a później także w innych obszarach gospodarki. Innym sposobem jest celowe wyodrębnienie z przedsiębiorstwa „matki” samodzielnych pod względem prawa, lecz uzależnionych ekonomicznie przedsiębiorstw „córek” (filii). Zależności matka-córka ogólnie mają charakter drzewiasty i mogą być rozbudowane, np. spółka „matka” posiada większość udziałów w kilku spółkach „córkach”, które z kolei posiadają udziały większościowe w spółkach najniższego piętra zarządzania. Jednak taki model zależności w holdingach nie jest jedyny – występują też bardziej złożone sieci powiązań, w tym kapitałowych[3].

W Polsce termin ten jest stosowany z umocowaniem prawnym (ustawa: prawo bankowe), tożsame jest pojęcie grupa kapitałowa, z tym że obejmuje ona tylko związki kapitałowe, a nie personalne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Holding


cccccccccc

C CORP, LC Corp SA, LCC, LC Corp jest spółką holdingową kontrolującą grupę firm, działających w sektorze nieruchomości mieszkaniowych (głównie o podwyższonym standardzie)
https://www.money.pl/gielda/spolki_gpw/dzialalnosc/,WIG,5.ht...

ccccccccc
Działająca w sektorze nieruchomości Grupa Radius jest zainteresowana objęciem mniejszościowego pakietu akcji Polskiego Holdingu Nieruchomości i udziałem w procesie prywatyzacyjnym spółki w ramach oferty publicznej na GPW - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Grupa-Radius-jest-zainteres...
ccccccccccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1spółka holdingowa działająca w sektorze nieruchomości
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3spółka/firma będąca właścicielem nieruchomości
Gosia Glowacka MA MCIL


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spółka/firma będąca właścicielem nieruchomości


Explanation:
IMHO

Gosia Glowacka MA MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
spółka holdingowa działająca w sektorze nieruchomości


Explanation:
What is a 'Holding Company'
A holding company is a parent corporation, limited liability company or limited partnership that owns enough voting stock in another company to control its policies and management. A holding company exists for the sole purpose of controlling another company, which might also be a corporation, limited partnership or limited liability company, rather than for the purpose of producing its own goods or services. Holding companies also exist for the purpose of owning property such as real estate, patents, trademarks, stocks and other assets. If a business is 100% owned by a holding company, it is called a wholly owned subsidiary.

One benefit of forming a holding company is that the holding company itself is protected from the losses. If one of their companies goes bankrupt, the holding company experiences a capital loss and a decline in net worth, but the bankrupt company’s debtors and creditors can’t pursue the holding company for remuneration.


https://www.investopedia.com/terms/h/holdingcompany.asp#ixzz...

cccccccc
Property holding companiesare legal entities used by net worth individuals or groups of companies to invest in real estate or to hold shares or participations in other companies investing in real estate.
http://www.3amalta.com/en/articles/item/106-property-holding...
ccccccccccc

Holding (ang. holding company – od słowa hold oznaczającego trzymać) – organizacja grupująca podmioty gospodarcze (np. spółki), samodzielne pod względem prawnym i organizacyjnym, ale pod względem finansowym uzależnione od jednego z nich (podmiotu dominującego). Podmiot dominujący posiada udziały w podmiotach zależnych, dzięki czemu może kontrolować skład zarządów oraz działalność tych podmiotów[2]. Istotą holdingu jest zarządzanie oraz kontrolowanie działalności wielu podmiotów zależnych przez jedną organizację dominującą. Odbywa się to dzięki zależnościom kapitałowym lub personalnym. Holding jest zatem formą kumulacji kapitału. Kumulacja może następować przez przejmowanie słabszych przedsiębiorstw, najpierw w swoich branżach i pokrewnych, a później także w innych obszarach gospodarki. Innym sposobem jest celowe wyodrębnienie z przedsiębiorstwa „matki” samodzielnych pod względem prawa, lecz uzależnionych ekonomicznie przedsiębiorstw „córek” (filii). Zależności matka-córka ogólnie mają charakter drzewiasty i mogą być rozbudowane, np. spółka „matka” posiada większość udziałów w kilku spółkach „córkach”, które z kolei posiadają udziały większościowe w spółkach najniższego piętra zarządzania. Jednak taki model zależności w holdingach nie jest jedyny – występują też bardziej złożone sieci powiązań, w tym kapitałowych[3].

W Polsce termin ten jest stosowany z umocowaniem prawnym (ustawa: prawo bankowe), tożsame jest pojęcie grupa kapitałowa, z tym że obejmuje ona tylko związki kapitałowe, a nie personalne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Holding


cccccccccc

C CORP, LC Corp SA, LCC, LC Corp jest spółką holdingową kontrolującą grupę firm, działających w sektorze nieruchomości mieszkaniowych (głównie o podwyższonym standardzie)
https://www.money.pl/gielda/spolki_gpw/dzialalnosc/,WIG,5.ht...

ccccccccc
Działająca w sektorze nieruchomości Grupa Radius jest zainteresowana objęciem mniejszościowego pakietu akcji Polskiego Holdingu Nieruchomości i udziałem w procesie prywatyzacyjnym spółki w ramach oferty publicznej na GPW - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Grupa-Radius-jest-zainteres...
ccccccccccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1223
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
3 hrs
  -> Dziękuję Robercie. Miłego weekendu. Serdecznie pozdrawiam.