such public officer

Polish translation: wymieniony funkcjonariusz/urzędnik publiczny

English term or phrase:such public officer
Polish translation:wymieniony funkcjonariusz/urzędnik publiczny
Entered by: Małgorzata Buawa

14:21 May 20, 2018
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: such public officer
Kolejna zagwozdka. Proszę o sugestie co zrobić z 'such' w kontekście Sworn statement: I certify that he/she is well acquainted with the handwriting of such public officer or has compared the signature on the certificate with the original signature filed in his/her office by such public officer and he/she believes that the signature on the original instrument is genuine'. wiadomo, że 'such' odnosi się do osoby, która podpisała poświadczany dokument, ale nie wiem czy aż tak można to rozbudować w tłumaczeniu, skoro tutaj jest tylko 'such'.
Małgorzata Buawa
Poland
wymieniony funkcjonariusz/urzędnik publiczny
Explanation:
Funkcjonariusz publiczny – podmiot, który z uwagi na szczególną pozycję zawodową lub posiadane kompetencje związane ze sprawowaniem władzy publicznej korzysta na gruncie polskiego prawa karnego ze szczególnej ochrony prawnej, ale jednocześnie podlega szczególnej odpowiedzialności karnej.


Według definicji legalnej zakresowej z art. 115 § 13 polskiego Kodeksu karnego funkcjonariuszem publicznym jest:

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej,
poseł, senator, radny,
poseł do Parlamentu Europejskiego,
sędzia, ławnik, prokurator, funkcjonariusz finansowego organu postępowania przygotowawczego lub organu nadrzędnego nad finansowym organem postępowania przygotowawczego, notariusz, komornik, kurator sądowy, syndyk, nadzorca sądowy i zarządca, osoba orzekająca w organach dyscyplinarnych działających na podstawie ustawy,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Funkcjonariusz_publiczny
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Serdecznie dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1wymieniony funkcjonariusz/urzędnik publiczny
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3wyżej wymieniony urzędnik publiczny
Dariusz Saczuk


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wyżej wymieniony urzędnik publiczny


Explanation:
I'd say.

Dariusz Saczuk
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wymieniony funkcjonariusz/urzędnik publiczny


Explanation:
Funkcjonariusz publiczny – podmiot, który z uwagi na szczególną pozycję zawodową lub posiadane kompetencje związane ze sprawowaniem władzy publicznej korzysta na gruncie polskiego prawa karnego ze szczególnej ochrony prawnej, ale jednocześnie podlega szczególnej odpowiedzialności karnej.


Według definicji legalnej zakresowej z art. 115 § 13 polskiego Kodeksu karnego funkcjonariuszem publicznym jest:

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej,
poseł, senator, radny,
poseł do Parlamentu Europejskiego,
sędzia, ławnik, prokurator, funkcjonariusz finansowego organu postępowania przygotowawczego lub organu nadrzędnego nad finansowym organem postępowania przygotowawczego, notariusz, komornik, kurator sądowy, syndyk, nadzorca sądowy i zarządca, osoba orzekająca w organach dyscyplinarnych działających na podstawie ustawy,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Funkcjonariusz_publiczny

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1254
Grading comment
Serdecznie dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Wołoszyk: funkcjonariusz publiczny/urzędnik
21 hrs
  -> Dziękuję Wojciechu. Serdecznie pozdrawiam.