KudoZ home » English to Polish » Law (general)

universal succession

Polish translation: Sukcesja uniwersalna


12:26 Apr 7, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: universal succession
I wish to inform you that company X was taken over by company Y by way of merger (universal succession).
Django
Poland
Polish translation:Sukcesja uniwersalna
Explanation:
Sukcesja uniwersalna a prawa i obowiązki podatkowe

Nr 3 kwiecień 1999

Sukcesja praw i obowiazków, regulowana przepisami kodeksu cywilnego, ma charakter uniwersalny, obejmuje więc także prawa i obowiązki podatkowe. Wobec tego spółka, która przejęła inny podmiot gospodarczy, ma prawo do zwrotu VAT naliczonego, który przysługiwał temu podmiotowi. Tak stwierdził w wyroku z 20 kwietnia 1999r. Naczelny Sąd Administracyjny, rozpatrując skargę wniesioną przez radcę prawnego Magdalenę Zembaty z naszej kancelarii.

http://www.landwellglobal.com/pl/pol/insights/alerts/1999/b_...
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Sukcesja uniwersalna
bartek
4z dobrodziejstwem inwentarza
Andrzej Lejman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Sukcesja uniwersalna


Explanation:
Sukcesja uniwersalna a prawa i obowiązki podatkowe

Nr 3 kwiecień 1999

Sukcesja praw i obowiazków, regulowana przepisami kodeksu cywilnego, ma charakter uniwersalny, obejmuje więc także prawa i obowiązki podatkowe. Wobec tego spółka, która przejęła inny podmiot gospodarczy, ma prawo do zwrotu VAT naliczonego, który przysługiwał temu podmiotowi. Tak stwierdził w wyroku z 20 kwietnia 1999r. Naczelny Sąd Administracyjny, rozpatrując skargę wniesioną przez radcę prawnego Magdalenę Zembaty z naszej kancelarii.

http://www.landwellglobal.com/pl/pol/insights/alerts/1999/b_...


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Bartoszewicz: tak to się fachowo nazywa :)
38 mins

agree  Wojciech Wołoszyk: albo "sukcesja generalna"
43 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
z dobrodziejstwem inwentarza


Explanation:
The true character of Universal succession is the immediate passing over from one person to another of all the credits and debts that belong or are attached to the property.


    Reference: http://www.ukans.edu/history/index/europe/ancient_rome/E/Rom...
Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 146