KudoZ home » English to Polish » Law (general)

XYZ is a serious offence

Polish translation: xyz to poważne naruszenie prawa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:XYZ is a serious offence
Polish translation:xyz to poważne naruszenie prawa
Entered by: Marek Daroszewski (MrMarDar)

15:57 Dec 1, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: XYZ is a serious offence
To XYZ to falszowanie danych na formularzu, ktory wypelnia sie przy zapisywaniu sie jako glosujacy. Czy "offence" tutaj to wykroczenie czy przestepstwo?
"Wykroczenie" slownik terminow prawniczych definiuje jako "minor Offence", wiec jezeli chodzi mi o serious offence (jak wyzej), czy to znaczy ze to "powazne przestepstwo"?

Thank you.
Lota
United States
xyz to poważne naruszenie prawa
Explanation:
nie pogodzi się wody z ogniem, ale skoro się spieracie to proponuję termin bardziej ogólny - w tym wypadku tłumacz nie kwalifikuje danego czynu do żadnej kategorii i pozostawia to znawcom tematu

;-)

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
this is very clever. Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2poważne wykroczenie
goodline
4xyz to poważne naruszenie prawaMarek Daroszewski (MrMarDar)
4xyz jest poważnym przestępstwem
bartek


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
xyz is a serious offence
xyz jest poważnym przestępstwem


Explanation:
... Prokuratura podejrzewa Renatę Beger o fałszowanie list wyborczych. ... nie pozostawia
w±tpliwo¶ci, że zostało popełnione przestępstwo - mówi "Rz ...
www.rzeczpospolita.pl/gazeta/ wydanie_031031/kraj/kraj_a_2.html -

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
xyz is a serious offence
poważne wykroczenie


Explanation:
IMHO of course:
poważne przestępstwo to felony
felony = a serious crime (such as murder or arson or rape, or burglary, punishable by a more stringent sentence than that given for a misdemeanor or offence)

offence to coś mniej poważnego:
offence - a crime less serious than a felony

IMHO
nawet serious offence nie bedzie poważnym przestepstwem

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2004-12-01 17:01:38 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście, zależy gdzie był niegrzeczny.

Rózne czyny są różnie klasyfikowane i różnie oceniane i różnie karane w różnych krajach = kodeksach, prawda

goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mdarron
2 mins

agree  legato
1 hr

neutral  bartek: no, wlasnie
1 hr

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
xyz is a serious offence
xyz to poważne naruszenie prawa


Explanation:
nie pogodzi się wody z ogniem, ale skoro się spieracie to proponuję termin bardziej ogólny - w tym wypadku tłumacz nie kwalifikuje danego czynu do żadnej kategorii i pozostawia to znawcom tematu

;-)

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 489
Grading comment
this is very clever. Thank you.