KudoZ home » English to Polish » Law (general)

limited liability partnership

Polish translation: spółka komandytowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:limited liability partnership
Polish translation:spółka komandytowa
Entered by: Adam Lankamer

10:15 Feb 17, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / report on real estate investments
English term or phrase: limited liability partnership
Uwaga nie jest to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, czyżby partnerska (ale tam chodzi o wolne zawody a tutaj o dzierżawę przez fundusz powierniczy).
The fund will be operated as a limited liability partnership (german GmbH and Co. KG.
Natalia Kreczmar
spółka komandytowa
Explanation:
z odpowiednim wskazaniem w tekście, że chodzi o podmiot zwany niezbyt ładnie po polsku "spółką z ograniczoną odpowiedzialnością i towarzystwem spółki komandytowej" (rozwinięcie niemieckiej nazwy)
analogicznie do polskiej spółki komandytowo-akcyjnej

źródło: Jak założyć firmę w UE - Oficyna Wydawnicza + Rzeczpospolita
jest tam przegląd wszystkich form prawnych działalności gosp. występujących w poszczególnych krajach UE
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 -1spółka komandytowa
Adam Lankamer
2partnerstwo z o.o.Jakub Radzimiński


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
partnerstwo z o.o.


Explanation:
Na pewno nie spółka? GmbH to właśnie sp. z o.o. A może to się odnosi do PPP?

Jakub Radzimiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
spółka komandytowa


Explanation:
z odpowiednim wskazaniem w tekście, że chodzi o podmiot zwany niezbyt ładnie po polsku "spółką z ograniczoną odpowiedzialnością i towarzystwem spółki komandytowej" (rozwinięcie niemieckiej nazwy)
analogicznie do polskiej spółki komandytowo-akcyjnej

źródło: Jak założyć firmę w UE - Oficyna Wydawnicza + Rzeczpospolita
jest tam przegląd wszystkich form prawnych działalności gosp. występujących w poszczególnych krajach UE

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2253
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dreadgaze: spólka z o.o. i spólka spolka komandytowa, tak brzmi pelne rozwiniecie
494 days
  -> przeczytaj treść całej mojej propozycji! a Twoja wersja to już prawie 3 spółki ;-) gdzie takie mądrości znalazłeś ?