KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

sensitive personal information

Polish translation: dane osobowe (dane drażliwe)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sensitive personal information
Polish translation:dane osobowe (dane drażliwe)
Entered by: Hanna Burdon

04:47 Oct 26, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: sensitive personal information
hodloer understands that he or she will be providing certain personal data and/or sensitive personal data - czyli dane osobowe i/lub ....?
lucja
comment
Explanation:
I would be inclined to use "dane osobowe" as an umbrella term for both "personal data" and "sensitive personal data".

Otherwise I'd go with Robert's suggestion and say "dane drażliwe".
Have a look:
http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1comment
Hanna Burdon
3 +1ustawowo chronione / podlegające ochronie dane osobowepidzej
4wrażliwe dane osobowesmok
4dane osobowe o charakterze wrażliwymTranslafox
4popieram Hanne: "dane okreslone w art. 27 ust. 1 Ustawy"Jacek Krankowski
4dane osobowe...
Hanna Burdon
4A COMMENT
Barbara Szelest-VanDussen
4informacje drażliwe
Robert Pranagal
4 -1prywatne dane osobowe
Barbara Szelest-VanDussen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dane osobowe...


Explanation:
Wedlug ustawy:

Art. 27. 1. Zabrania się przetwarzania ***danych ujawniaj±cych pochodzenie rasowe lub etniczne, pogl±dy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależno¶ć wyznaniow±, partyjn± lub zwi±zkow±, jak również danych o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym***.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0883.htm

In the Data Protection Act 1998 "***sensitive personal data***" means data which consists of information about:

the racial or ethnic origin of the data subject
the data subject's political opinions
the data subject's religious/similar beliefs
the data subject's membership/non-membership of a trades union
the data subject's physical or mental health or condition
the data subject's sexual life
the commission or alleged commission of any offence by the data subject
any proceedings against the data subject for any offence, the disposal of those proceedings or the sentence he received.
http://www.cri.co.uk/dpa/files/definitions/sensitive_persona...


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0883.htm
    Reference: http://www.cri.co.uk/dpa/files/definitions/sensitive_persona...
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Barbara Szelest-VanDussen: Many American questionnaires include a section asking questions about ethnicity/income etc. with a footnote: "optional".
8 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
prywatne dane osobowe


Explanation:
The article (second reference): "Nieokreslony z imienia i nazwiska, byly pracownik KT nielegalnie przechowywal prywatne dane osobowe (imiona, nazwiska, telefony, numery kart kredytowych) 19.5 miliona klientów Korea Telecom."



    Reference: http://www.ftc.gov/opa/1997/9709/fcra929.htm
    Reference: http://www.pc.com.pl/news.asp?NewsID=2510
Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hanna Burdon: That's "personal data", not "sensitive personal data"
15 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A COMMENT


Explanation:
There must be a distinctive term for some data which is "optional" as "dane osobowe" is not.
Thank you

Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
informacje drażliwe


Explanation:
PERSONAL DATA = DANE OSOBOWE
SENSITIVE PERSONAL DATA = INFORMACJE DRAŻLIWE



Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
comment


Explanation:
I would be inclined to use "dane osobowe" as an umbrella term for both "personal data" and "sensitive personal data".

Otherwise I'd go with Robert's suggestion and say "dane drażliwe".
Have a look:
http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...


    Reference: http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: comment below
20 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
popieram Hanne: "dane okreslone w art. 27 ust. 1 Ustawy"


Explanation:
Czytajmy dalej ustawe, ktora wyodrebnia dane osobowe, o ktore chodzi w pytaniu, okreslajac je jako "okreslone w art. 27 ust. 1":

Art. 29. 
2. Dane osobowe, z wyłączeniem danych, o których mowa w art. 27 ust. 1, mogą być także udostępnione w celach innych niż włączenie do zbioru, innym osobom i podmiotom niż wymienione w ust. 1, jeżeli w sposób wiarygodny uzasadnią potrzebę posiadania tych danych, a ich udostępnienie nie naruszy praw i wolności osób, których dane dotyczą.

oraz:

Art. 49. 1. Kto przetwarza w zbiorze dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne albo do których przetwarzania nie jest uprawniony, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2. Jeżeli czyn określony w ust. 1 dotyczy danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, danych o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.

Czyli rozroznienie miedzy danymi "drazliwymi" a innymi w obrebie danych osobowych istnieje, ale nie ma na to slowa. Okreslenie Roberta jest chyba najlepsze.

JK



Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ustawowo chronione / podlegające ochronie dane osobowe


Explanation:
gut feeling

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Bartoszewicz
1083 days

3588 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wrażliwe dane osobowe


Explanation:
lub dane osobowe wrażliwe

smok
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 364

4979 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dane osobowe o charakterze wrażliwym


Explanation:
IMHO

Translafox
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish