KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

one member company limited by share

Polish translation: jednoosobowa spolka z odpowiedzialnoscia ograniczona do wartosci kapitalu nominalnego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:one member company limited by share
Polish translation:jednoosobowa spolka z odpowiedzialnoscia ograniczona do wartosci kapitalu nominalnego
Entered by: Jacek Krankowski

04:59 Nov 27, 2001
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents / company law
English term or phrase: one member company limited by share
what type of company this is? (in an excerpt from the Irish commercial register; spółka akcyjna???)
xxxlanzarote
jednoosobowa spolka z odpowiedzialnoscia ograniczona do wartosci kapitalu nominalnego
Explanation:
Proponuje nie uzywac terminu "z ograniczona odpowiedzialnoscia" tout court, gdyz kojarzy sie wtedy ze "sp. z o.o.", a w sp. z o.o. (podobnie jak w S.A.) to nie wspolnicy ponosza odpowiedzialnosc (jak w "limited by shares"), lecz spolka.

Patrz ostatnio:
http://www.proz.com/kudoz/107078?keyword=limited by shares
gdzie jest tez odniesienie do wczesniejszej dyskusji.

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
This the best solution. Thanks a lot.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2jednoosobowa spolka z odpowiedzialnoscia ograniczona do wartosci kapitalu nominalnegoJacek Krankowski
4jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Katarzyna Chmiel
4jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Maciej Zimecki
2jednoosobowa spółka akcyjna z ograniczoną odpowiedzialnością
Patrycja Osiak


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
jednoosobowa spółka akcyjna z ograniczoną odpowiedzialnością


Explanation:
tzn. z odpowiedzialnością ograniczoną do wysokości kapitału akcyjnego

Patrycja Osiak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 2

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością


Explanation:
Nieustający dylemat przy tłumaczeniu typów spółek spowodowany brakiem jednoznaczych odpowiedników. Pewne jest tylko to, że w company limited by shares odpowiedzialność wspólnika jest ograniczona do wartości udziału (share) oraz że w tym przypadku mamy do czynienia ze spółką jednoosobową.


    K.R. Abbott, N. Pendelbury, "Business Law", London 1996, p. 236-237
Maciej Zimecki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 196

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
jednoosobowa spolka z odpowiedzialnoscia ograniczona do wartosci kapitalu nominalnego


Explanation:
Proponuje nie uzywac terminu "z ograniczona odpowiedzialnoscia" tout court, gdyz kojarzy sie wtedy ze "sp. z o.o.", a w sp. z o.o. (podobnie jak w S.A.) to nie wspolnicy ponosza odpowiedzialnosc (jak w "limited by shares"), lecz spolka.

Patrz ostatnio:
http://www.proz.com/kudoz/107078?keyword=limited by shares
gdzie jest tez odniesienie do wczesniejszej dyskusji.

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
This the best solution. Thanks a lot.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Zimecki
6 mins

agree  Hanna Burdon
16 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością


Explanation:
Jeżeli chodzi o polskie prawo, to dopuszcza ono istnienie jedonoosobowych spółek z ograniczoną odpowiedzialnością (odpowiedzialność udziałowca do wysokości wkładu), bądź jednoosobowych spółek akcyjnych, a zatem możliwe jest powołanie jednoosobowej spółki skarbu państwa lub jednoosobowej spółki jakiegoś organu samorządu terytorialnego (np. gminy). Jednakże spółka akcyjna odpowiada całym majątkiem za swoje zobowiązania, zaś jej akcjonariusze nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. W danym przypadku chodzi o jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Takie spółki funkcjonują na polskim rynku.


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00ec93.html
    Reference: http://cerber.lczfr.lublin.pl/u-fin.html
Katarzyna Chmiel
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 207