KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

rebuttal testimony

Polish translation: zeznania odpierajace inne/wczesniejsze zeznania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rebuttal testimony
Polish translation:zeznania odpierajace inne/wczesniejsze zeznania
Entered by: Jacek Krankowski

14:50 Dec 14, 2001
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: rebuttal testimony
"Mark Fuhrman, a policeman who investigated the murders of Nicole Simpson and Ron Goldman, said during his testimony at the O.J. trial that he hadn't used the "n" word for over a decade. In ***rebuttal testimony***, it appeared that he had."

"n" for "nigger", obviously.
Hanna Burdon
United Kingdom
zeznania złożone po zażaleniu (lub: po oprotestowaniu)
Explanation:
"it appeared that..." nie oznacza, że
tylko pozwany ma prawo do "rebuttal testimony"
Czyli, Fuhrman składał zeznania po tym, jak jego poprzednie zeznania zostały uznane za niewłaściwe,lub nieprawdziwe, lub kłamliwe i t.d., na podstawie zeznań innych świadków.
(Cały proces OJ SImpsona oglądałam w SKY News w przekazach bezpośrednich...)


--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-15 02:08:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Słowo "nigger" jest większym przestępstwem, niż to co zrobił OJ?

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-27 19:10:34 (GMT)
--------------------------------------------------

A tak, na marginesie, jak by nie mocne naciski prawników OJ-a, to biedny Fuhrman nigdy sam nie zmienił by swoich zeznań, które były bardzo ważnymi dla oskarzenia. Inkryminując mu pogłądy rasistowskie, odrzuczyli to wszystko, co było istotne dla udowodnienia winy OJ-a...That\'s why the \"rebuttal\" was necessary to appear...
Selected response from:

Araksia Sarkisian
Poland
Grading comment
JK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zeznania odpierajace inne/wczesniejsze zeznaniaJacek Krankowski
4 +1zeznania złożone po zażaleniu (lub: po oprotestowaniu)
Araksia Sarkisian
4replika pozwanegoJacek Krankowski


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
replika pozwanego


Explanation:
(Jaslan, Slownik terminologii prawniczej i ekonomicznej)

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zeznania złożone po zażaleniu (lub: po oprotestowaniu)


Explanation:
"it appeared that..." nie oznacza, że
tylko pozwany ma prawo do "rebuttal testimony"
Czyli, Fuhrman składał zeznania po tym, jak jego poprzednie zeznania zostały uznane za niewłaściwe,lub nieprawdziwe, lub kłamliwe i t.d., na podstawie zeznań innych świadków.
(Cały proces OJ SImpsona oglądałam w SKY News w przekazach bezpośrednich...)


--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-15 02:08:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Słowo "nigger" jest większym przestępstwem, niż to co zrobił OJ?

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-27 19:10:34 (GMT)
--------------------------------------------------

A tak, na marginesie, jak by nie mocne naciski prawników OJ-a, to biedny Fuhrman nigdy sam nie zmienił by swoich zeznań, które były bardzo ważnymi dla oskarzenia. Inkryminując mu pogłądy rasistowskie, odrzuczyli to wszystko, co było istotne dla udowodnienia winy OJ-a...That\'s why the \"rebuttal\" was necessary to appear...

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376
Grading comment
JK

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski
12 days
  -> Thank you.

12 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zeznania odpierajace inne/wczesniejsze zeznania


Explanation:
Rzeczywiscie, Jaslan nie ma racji.

Tu: Z zeznan odpierajacych jego zeznania wynikalo, ze slowa takiego uzyl.

Pozdrawiam,

Jacek



Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: Thank you Jacek, it's my pleasure.
4 hrs

agree  ponar
3 days 10 hrs