KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

plea bargainning

Polish translation: targowanie sie o wyrok / targowanie sie o to, do czego oskarzony ma sie przyznac


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plea bargainning
Polish translation:targowanie sie o wyrok / targowanie sie o to, do czego oskarzony ma sie przyznac
Entered by: ponar

06:32 Jan 19, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: plea bargainning
Negotiate a sentence for a crime. ie I will plead guilty if I get this punishment.
Gene Beck
targowanie sie o wyrok
Explanation:
Well, according to the Eng-Pol legal dictionary the Polish equivalent is quite long!
plea-bargaining - targowanie sie o to, do czego oskarzony ma sie przyznac

But -- targowanie sie o wyrok -- is more commonly used.

"... Ponadto w prawie ameryka?skim zawsze fascynowa?a mnie instytucja plea bargaining,
czyli ?targowanie si? o wyrok? pomi?dzy prokuratorem a obro?c?. ... "
www.gentleman.pl/09.2001/temat.czarne.shtml

"... Nowy kodeks post?powania karnego wprowadzi? kilka instytucji opartych na anglosaskim
rozwi?zaniu „plea bargaining” - targowanie si? o wyrok. Istota tej ... "
www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTE0OA==
Selected response from:

ponar
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ugoda obronczaJacek Krankowski
4negocjowanie (wysokości, wymiaru) wyroku
Araksia Sarkisian
4targowanie sie o wyrokponar


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
targowanie sie o wyrok


Explanation:
Well, according to the Eng-Pol legal dictionary the Polish equivalent is quite long!
plea-bargaining - targowanie sie o to, do czego oskarzony ma sie przyznac

But -- targowanie sie o wyrok -- is more commonly used.

"... Ponadto w prawie ameryka?skim zawsze fascynowa?a mnie instytucja plea bargaining,
czyli ?targowanie si? o wyrok? pomi?dzy prokuratorem a obro?c?. ... "
www.gentleman.pl/09.2001/temat.czarne.shtml

"... Nowy kodeks post?powania karnego wprowadzi? kilka instytucji opartych na anglosaskim
rozwi?zaniu „plea bargaining” - targowanie si? o wyrok. Istota tej ... "
www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTE0OA==


    Reference: http://www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTE0OA==
ponar
PRO pts in pair: 695

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
negocjowanie (wysokości, wymiaru) wyroku


Explanation:
nie sądze, że "targ" jest właściwym w tym przypadku określeniem...


Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ugoda obroncza


Explanation:
Jeszcze jedna mozliwosc - wg Kopalinskiego
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/7F0A5707CEE39143C125...

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: bardziej "prawniczo" brzmi...lol
5 days