KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

Administration

Polish translation: Zarząd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Administration
Polish translation:Zarząd
Entered by: Agnieszka Szotek

11:59 Mar 24, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Administration
W nazwie amerykanskich instytucji np.Federal Highway Administration etc.

Kusi mnie slowo agencja, ale w takim razie Central Intelligence Agency?
Czy jest jakas roznica i ogolnie przyjete tlumaczenie.? M.M.
maciejm
Poland
Zarząd
Explanation:
U nas funckjonuje Zarząd Dróg Publicznych
Selected response from:

Agnieszka Szotek
Grading comment
Dziekuje. M.M.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ZarządAgnieszka Szotek
4Agencja
Andrzej Lejman
4 -1administracja, administrowanie
Teresa Goscinska


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Zarząd


Explanation:
U nas funckjonuje Zarząd Dróg Publicznych

Agnieszka Szotek
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Dziekuje. M.M.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: I tak, i nie. U nas nie Zarządu Dróg Publicznych, lecz jest Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych. Natomiast wydaje mi się, że "Zarząd" jest często dobrym odpowiednikiem Administration. Cociaż może być czasem i Agencja - Agencja Własności Rolnej SP i inne.
45 mins

agree  Lota
5 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
administracja, administrowanie


Explanation:
to wyrazenie je4st powszechnie uzywane w Polsce

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: Czy może Pani podać przykład organu administracji rządowej lub samorządowej ze słowem "administracja" w nazwie?
13 hrs
  -> Przyklady mozna znalezc przez Google. Uwazam rowniez ze szukanie odpowiednich polskich odpowiednikow dla nazw organizacji zagranicznych nie jest wlasciwe. W wielu przypadkach funkcjonuja one inaczej niz polskie organizacje.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Agencja


Explanation:
Akurat w tym konkretnym przypadku mamy:
Agencja Budowy i Eksploatacji Autostrad


    Reference: http://www.abiea.org.pl/
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466