KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

capital stock vs. equity interest

Polish translation: akcje/udzialy w kapitale zakladowym vs. (inne) prawa udzialowe


11:42 May 22, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents / company law
English term or phrase: capital stock vs. equity interest
subsidiary shall mean with respect to any person, each person in which such person owns or controls any capital stock or other equity interest representing a majority of voting rights.
Grommit
United Kingdom
Polish translation:akcje/udzialy w kapitale zakladowym vs. (inne) prawa udzialowe
Explanation:
capital stock obejmuje (a) akcje, (b)udzialy w kapitale zakladowym ze wzgledu na wystepowanie w Polsce dwoch rodzajow spolek kapitalowych (S.A. i z o.o.); "inne prawa udzialowe" dajace - jak tutaj - prawo glosu w Polsce nie istnieja.

W sprawie definicji jednostki zaleznej na gruncie polskim - patrz moja odpowiedz:
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=679&id=189795&keyword=affili...
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2akcje/udzialy w kapitale zakladowym vs. (inne) prawa udzialoweJacek Krankowski
4 +1kapitał akcyjny vs. udział(y)Piotr Kurek


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kapitał akcyjny vs. udział(y)


Explanation:
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislaw Pelc
15 days
  -> dziękuję

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
akcje/udzialy w kapitale zakladowym vs. (inne) prawa udzialowe


Explanation:
capital stock obejmuje (a) akcje, (b)udzialy w kapitale zakladowym ze wzgledu na wystepowanie w Polsce dwoch rodzajow spolek kapitalowych (S.A. i z o.o.); "inne prawa udzialowe" dajace - jak tutaj - prawo glosu w Polsce nie istnieja.

W sprawie definicji jednostki zaleznej na gruncie polskim - patrz moja odpowiedz:
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=679&id=189795&keyword=affili...

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miroslaw Owinski
4 hrs

agree  bartek
293 days