KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

closed joint stock company

Polish translation: zamknięta spółka akcyjna


10:12 May 27, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents / commercial law
English term or phrase: closed joint stock company
jest to spółka prawa litewskiego
jackk
Polish translation:zamknięta spółka akcyjna
Explanation:
W Rosji to jest "zakrytoje akcjon'ernoe obszcz'estwo", czyli spółka, której akcje nie uczestniczą w obrocie giełdowym. U nas to po prostu SA.
Selected response from:

Katarzyna Chmiel
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zamknięta spółka akcyjna
Katarzyna Chmiel
3niepubliczna spolka akcyjnaJacek Krankowski


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zamknięta spółka akcyjna


Explanation:
W Rosji to jest "zakrytoje akcjon'ernoe obszcz'estwo", czyli spółka, której akcje nie uczestniczą w obrocie giełdowym. U nas to po prostu SA.

Katarzyna Chmiel
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
1 hr

agree  Stanislaw Pelc
10 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niepubliczna spolka akcyjna


Explanation:
Wprawdzie Ustawa o publicznym obrocie papierami wartosciowymi definiuje jedynie pojecie "spolki publicznej" (=ktorej akcje przynajmniej jednej emisji dopuszczone sa do obrotu publicznego), ale mysle, ze SA, ktorej akcje nie zostaly dopuszczone do obrotu (opieram sie na wypowiedzi przedmowczyni), trzeba by nazwac niepubliczna. Por.:

oraz w Czuwaskiej Republice Autonomicznej. Niepubliczna spółka
akcyjna SMARTS, utworzona w roku 1991, świadczy cyfrowe usługi telefonii ...
www.alcatel.pl/press/2001/08_16_01.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960