KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

documentary research

Polish translation: badania dokumentów


12:10 Oct 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: documentary research
nie ma kontekstu
zouzou
Polish translation:badania dokumentów
Explanation:
kilkaset linków w Google, zwiazanych z kryminalistyką i patentami.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 12:20:09 (GMT)
--------------------------------------------------

OR \"badanie dokumentacji\"

www.sp4.elk.edu.pl/strony/plan_rozwoju/obszar_doskonalenie_...

potrzebny kontekst, nie wiadomo, czy chodzi o historię, kryminalistykę czy coś innego...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 12:41:30 (GMT)
--------------------------------------------------

OR \"badanie dokumenatcyjne\" (dwa linki w Google)

\"Badania dokumentacyjne wskazują jednak, że do chwili obecnej stosowalność
sztucznej inteligencji w analizie ekonomicznej jest dość ograniczona\"

www.ioz.pwr.wroc.pl/z7/Radosinski/publikacje/ artykuły/int%20tec%20hyb%20w%20afj.doc
Selected response from:

Przemysław Szkodziński
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2badania dokumentówPrzemysław Szkodziński
4kwerenda
Jakub Szacki


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
badania dokumentów


Explanation:
kilkaset linków w Google, zwiazanych z kryminalistyką i patentami.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 12:20:09 (GMT)
--------------------------------------------------

OR \"badanie dokumentacji\"

www.sp4.elk.edu.pl/strony/plan_rozwoju/obszar_doskonalenie_...

potrzebny kontekst, nie wiadomo, czy chodzi o historię, kryminalistykę czy coś innego...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 12:41:30 (GMT)
--------------------------------------------------

OR \"badanie dokumenatcyjne\" (dwa linki w Google)

\"Badania dokumentacyjne wskazują jednak, że do chwili obecnej stosowalność
sztucznej inteligencji w analizie ekonomicznej jest dość ograniczona\"

www.ioz.pwr.wroc.pl/z7/Radosinski/publikacje/ artykuły/int%20tec%20hyb%20w%20afj.doc


    Reference: http://www.grafolog.pl/zakres.htm
    www.pb.bialystok.pl/rzecznik_patentowy/ informacja_patentowa.htm
Przemysław Szkodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 382

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: "dokumentów" chyba będzie bezpieczniejsze, zwłaszcza że nie ma kontekstu i nie wiadomo, o co dokładnie chodzi
9 hrs
  -> Thank you

agree  Piotr Kurek
20 hrs
  -> Dziękuję.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwerenda


Explanation:
kwerenda to wg sł. wyr. obcych - poszukiwanie, zwł. informacji, materiałów w aktach, archiwach, bibliotekach.


Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857