KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

conflicts of laws principles

Polish translation: normy/prawo kolizyjne, zasady dot. kolizyjnosci prawa, konfliktu/kolizji przepisow prawa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:conflicts of laws principles
Polish translation:normy/prawo kolizyjne, zasady dot. kolizyjnosci prawa, konfliktu/kolizji przepisow prawa
Entered by: Jacek Krankowski

11:23 Jan 23, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: conflicts of laws principles
This Agreement will be governed by the laws of the United States and the State of Connecticut without regard to conflicts of laws principles.
ZUZA
United Kingdom
konflikt przepisow prawa
Explanation:
O "kolizji" przepisow prawa (nie: prawnych) mowi m.in. http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/11440.htm, ale o "konflikcie" m.in.:

Ministerstwo Sprawiedliwości-Prawa człowieka
... do mniejszości etnicznych, a także zapewniającej pierwszeństwo umów międzynarodowych
w stosunku do ustaw krajowych w przypadku konfliktu przepisów. ...
www.ms.gov.pl/prawa_czl_onz/ccpr.shtml

Biuletyn nr: 969/IV Komisja: Komisja Europejska /nr 84/ Data: 11 ...
... Będą obowiązywały przepisy unijne i poprzez zawarcie tego w klauzuli derogacyjnej unikamy konfliktu przepisów, który może nastąpić w dniu akcesji. ...
isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/ 4AED37CFEDEB2626C1256C41003B0C3A?OpenDocument
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1agree with anglista
Jacek Krankowski
4 +1konflikt przepisow prawa
Jacek Krankowski
4kolizja przepisów prawnych
Paulina Koperska
3 +1prawo kolizyjne
anglista


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kolizja przepisów prawnych


Explanation:
wg słownika terminologii prawniczej Jaślanów

Paulina Koperska
PRO pts in pair: 3

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
konflikt przepisow prawa


Explanation:
O "kolizji" przepisow prawa (nie: prawnych) mowi m.in. http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/11440.htm, ale o "konflikcie" m.in.:

Ministerstwo Sprawiedliwości-Prawa człowieka
... do mniejszości etnicznych, a także zapewniającej pierwszeństwo umów międzynarodowych
w stosunku do ustaw krajowych w przypadku konfliktu przepisów. ...
www.ms.gov.pl/prawa_czl_onz/ccpr.shtml

Biuletyn nr: 969/IV Komisja: Komisja Europejska /nr 84/ Data: 11 ...
... Będą obowiązywały przepisy unijne i poprzez zawarcie tego w klauzuli derogacyjnej unikamy konfliktu przepisów, który może nastąpić w dniu akcesji. ...
isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/ 4AED37CFEDEB2626C1256C41003B0C3A?OpenDocument


Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: to jednak najlepiej pasuje do tego kontekstu (without regards...)
20 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
prawo kolizyjne


Explanation:
spotkałam się kiedyś z takim terminem w polskim tekście prawniczym, nie wiem czy do twojego tekstu to pasuje

PRAWO KOLIZYJNE

1. Zagadnienia wstępne

a) pojęcie prawa prywatnego międzynarodowego i prawa kolizyjnego

Prawo międzynarodowe prywatne jest w istocie prawem wewnętrznym państw, gdyż jego źródła są wewnętrzne. Każde państwo ma swoje własne prawo międzynarodowe, choć może być ono ujednolicane umowami międzynarodowymi.

Prawo kolizyjne wiąże się z wąską koncepcją prawa prywatnego międzynarodowego. Jest to takie prawo, które stanowi zespół norm prawa wewnętrznego określających, którego państwa system prawny należy uznać za właściwy przy ocenie sytuacji lub stosunku
z dziedziny obrotu cywilnego, gdy w danej sytuacji lub stosunku pojawia się element obcy, wskazujący na powiązanie ze zwierzchnictwem terytorialnym lub osobowym innych państw.
Do szerokiej koncepcji prawa prywatnego międzynarodowego dochodzi jeszcze międzynarodowe prawo procesowe, prawo obcych oraz ujednolicone normy materialne,
o czym jednak później.



    Reference: http://www.stosunki.pl/prawo/pryw1.html
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
26 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
agree with anglista


Explanation:
Znakomite (choc to i "konflikt" to podobno synonimy)

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: dziękuję i - Tobie gratuluję :-), rozumiem, że do glosariusza można wpisać i Twoją wersję i moją?
1 hr