KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

be at seller's risk

Polish translation: odpowiedzialność za towar jest po stronie Sprzedającego


13:51 Dec 7, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: be at seller's risk
If Seller delivers Goods in advance of Buyer's delivery schedule, Buyer may either
(i) return such Goods at Seller's expense for proper delivery; or (ii) withhold payment for such
Goods until the scheduled delivery date and place such Goods in storage for Seller's account until
the scheduled delivery date. While the Goods are being returned in accordance with part (i) of the
preceding sentence or being retained in accordance with part (ii) of such sentence, the Goods will
be at Seller's risk.

= 'beda na ryzyko sprzedajacego'??
zanna2
Polish translation:odpowiedzialność za towar jest po stronie Sprzedającego
Explanation:
W transakcji kupna/sprzedaży w którymś momencie dochodzi do przejścia odpowiedzialności za towar ze sprzedającego na kupującego. Moment ten określają warunki dostaw.

Tu Kupujacy czyni sobie dodatkowe zabezpieczenia.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Ryzyko utraty i/lub uszkodzenia Towaru obciąża...
Maciej Zimecki
4 +1...odpowiedzialnosc za towary ponosi sprzedajacego.
joannap
4 +1odpowiedzialność za towar jest po stronie Sprzedającego
Andrzej Lejman


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
odpowiedzialność za towar jest po stronie Sprzedającego


Explanation:
W transakcji kupna/sprzedaży w którymś momencie dochodzi do przejścia odpowiedzialności za towar ze sprzedającego na kupującego. Moment ten określają warunki dostaw.

Tu Kupujacy czyni sobie dodatkowe zabezpieczenia.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: Gdy...(coś tam)..., odpowiedzialność za towar spoczywa na sprzedającym.
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
...odpowiedzialnosc za towary ponosi sprzedajacego.


Explanation:
a

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-07 17:25:22 (GMT)
--------------------------------------------------

... odpowiedzialnosc za towary ponosi sprzedajacy.

joannap
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jamajka
2 days 19 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ryzyko utraty i/lub uszkodzenia Towaru obciąża...


Explanation:
Cywilistycznie rzecz ujmując nie jest to żadna odpowiedzialność (bo wobec kogo?) tylko tak jak mówi tekst angielski "ryzyko". Tzn jeżeli rzecz zostanie uszkodzona/ utracona - ponoszę uszczerbek na swoim własnym majątku i tyle. Wobec nikogo nie jestem "odpowiedzialny"
Por.:
".. Ryzyko utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie transportu z serwisu
do uprawnionego z gwarancji obciąża uprawnionego z gwarancji. ..."
www.pcpoint.pl/sklep/gwarancja.html

Maciej Zimecki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 196