KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

Arcadia

Polish translation: Arcadia


11:21 Dec 12, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Arcadia
to jest przy składaniu podpisów do umowy na samym koncu a dokladnie jest np.

President, Arcadia Family Planning Association
chris1000
Poland
Polish translation:Arcadia
Explanation:
zostaw całą nazwę. Nazwy nie tłumaczysz. Nigdy
Selected response from:

bartek
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Arcadia
bartek
5 +2Arkadia
PAS
4 +1Towarzystwo Rozwoju Rodziny "Arkadia"
vladex


Discussion entries: 6





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
arcadia
Arcadia


Explanation:
zostaw całą nazwę. Nazwy nie tłumaczysz. Nigdy

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: Never say never :-P
17 mins

agree  vladex: no, UN jednak tłumaczy się na ONZ :-)
18 mins

agree  joannap
9 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
arcadia
Arkadia


Explanation:
ARKADIA, kraina hist. w Grecji, w środk. części Peloponezu; obecnie nomos A., pow. 4,4 tys. km2, 108 tys. mieszk. (1981); górzysta; uprawa winorośli, oliwek; wypas owiec i kóz; region turystyczny.

Historia: W II tysiącl. p.n.e. zasiedlona przez Achajów; ok. 550 pod hegemonią Sparty; od 234 czł. Związku Achajskiego; 146 podbita przez Rzym. Dzięki malowniczym krajobrazom i pięknu przyrody była opiewana przez poetów antycznych jako sielankowy kraj „arkadyjskich pasterzy”, skąd też tzw. pejzaż arkadyjski w sztuce XVII i XVIII w.
(Ency. PWN)

Ale czy o to chodzi?
Nazwę opisową owszem, ale: "Tow. Rozw. Rodziny Arcadia"


PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1277

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
20 mins

agree  Himawari: dokladnie! Francuscy encyklopedysci, Rousseau, itp. duzo na ten temat mieli do powiedzenia. Kraj zycia na lonie natury i szczescia.
1 day 5 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Towarzystwo Rozwoju Rodziny "Arkadia"


Explanation:
jak już musisz tłumaczyć, to chyba tak (tak, czy inaczej nazwa oryginalna powinna być, je¶li nazwa oryginalna jest angielska, to umie¶ć j± w nawiasie po tłumaczeniu)


http://wiem.onet.pl/wiem/018e7b.html
"arkadia (gr. Arkadía) 1. staroż. Arkadia, kraina historyczna w Grecji na Płw. Peloponeskim, żyzna ziemia i sielankowy kraj poetów gr. i rzym. 2. przen. kraina wiecznego szczę¶cia, ziemski raj."

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-12 13:13:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Arkadia, to jak już zacytowałem, utopijna kraina szczę¶liwo¶ci - bez trudu mogę sobie wyobrazić, że jest nazw± jakiej¶ organizacji chc±cej zbudować raj na ziemi.
Arcadia/Arkadia jest też nazw± wielu miejscowo¶ci na całym ¶wiecie wyrosłym z kultury ¶ródziemnomorskiej, więc może to siedziba tej organizacji.



    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/018e7b.html
vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: Towarzystwo Rozwoju Rodziny "ArCadia"
12 hrs