KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

waste paper and paper waste

Polish translation: makulatura i odpady papierowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:waste paper and paper waste
Polish translation:makulatura i odpady papierowe
Entered by: Maciej Andrzejczak

14:38 Dec 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: waste paper and paper waste
This tariff system is obligatory, except with regard to bulk cargo, forest products, recycled metal scrap, waste paper and paper waste.
Baska
makulatura i odpady papierowe
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-12-16 14:44:06 GMT)
--------------------------------------------------

Odpady papierowe w poligrafii. Kompleksowe rozwiązanie do racjonalnego
i efektywnego zagospodarowania odpadów papierowych w przemyśle ...
www.ferag.pl/presona04.htm - 4k
-----------------
Odpady papierowe, jak wyjaśnia Zbigniew Fornalski ze Stowarzyszenia Papierników Polskich, można podzielić na:

odpady poprodukcyjne (powstające przy produkcji: tektury falistej, opakowań, gazet, książek, zeszytów i innych wytworów z papieru i tektury),


odpady poużytkowe (przeczytane gazety, czasopisma, książki, broszury, ulotki, zapisane zeszyty, akta biurowe),


odpady pokonsumpcyjne (opakowania jednostkowe, zbiorcze i transportowe, w tym: worki, torby, pudła, pudełka, tacki itp.).

www.landwellglobal.com/pl/pol/insights/ publ/2002/l_tatomir_5.html - 43k
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2makulatura i odpady papierowe
Maciej Andrzejczak
4makulatura i odpady papierowe (papieru)
Andrzej Lejman
3 +1papier odpadowy i odpady papierowe
leff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
papier odpadowy i odpady papierowe


Explanation:
chyba tak?

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: waste paper to makulatura
1 min
  -> faktycznie tak

agree  Witold Raczynski
15 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
makulatura i odpady papierowe (papieru)


Explanation:
IMO

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
makulatura i odpady papierowe


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-12-16 14:44:06 GMT)
--------------------------------------------------

Odpady papierowe w poligrafii. Kompleksowe rozwiązanie do racjonalnego
i efektywnego zagospodarowania odpadów papierowych w przemyśle ...
www.ferag.pl/presona04.htm - 4k
-----------------
Odpady papierowe, jak wyjaśnia Zbigniew Fornalski ze Stowarzyszenia Papierników Polskich, można podzielić na:

odpady poprodukcyjne (powstające przy produkcji: tektury falistej, opakowań, gazet, książek, zeszytów i innych wytworów z papieru i tektury),


odpady poużytkowe (przeczytane gazety, czasopisma, książki, broszury, ulotki, zapisane zeszyty, akta biurowe),


odpady pokonsumpcyjne (opakowania jednostkowe, zbiorcze i transportowe, w tym: worki, torby, pudła, pudełka, tacki itp.).

www.landwellglobal.com/pl/pol/insights/ publ/2002/l_tatomir_5.html - 43k

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4029
Grading comment
dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jo_loop
2 mins

agree  jamajka
9 mins