KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

tu: property

Polish translation: ...są własnością

17:29 Jan 10, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: tu: property
Własność intelektulana?
Chodzi o dokument i informacje w nim zawarte.


This document and the information embodied in this document are the property of XXX and are maintained as trade secrets and confidential information by XXX.
Barbara Piela
Polish translation:...są własnością
Explanation:
[PDF] EEAA
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... Angielska wer- sja językowa jest rozstrzygająca. Prawa autorskie Prawa
autorskie stanowią własność EA, EUROLAB, EURACHEM i ILAC. ...
www.pca.gov.pl/doc/EA205.pdf

Mondeo Klub Polska
... 1.jpg. Przedstawione opracowania stanowią własność ich twórców
i są chronione prawem autorskim. Nadesłane propozycje logo Klubu. ...
www.autocentrum.pl/mondeoklubpolska/zadania.htm

National Geographic Channel - Zasady i warunki
... obrazy i znaki towarowe dotyczące kanału National Geographic, osób trzecich
i ich dzieł, produktów i usług stanowią własność National Geographic ...
www.ngceurope.com/poland/termsconditions.asp

i inne

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-10 17:40:38 (GMT)
--------------------------------------------------

CO TO JEST \"WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA\"?

Własność intelektualna oznacza prawa odnoszące się do:
- dzieł literackich, artystycznych i naukowych w tym programów komputerowych,
- wykonań artystycznych,
- wynalazków we wszystkich dziedzinach działalności ludzkiej,
- odkryć naukowych
- znaków towarowych i usługowych jak również do nazw handlowych i oznaczeń handlowych,
- oznaczeń geograficznych
- topografii układów scalonych

http://www.icpl.internetdsl.pl/wlasnosc.html
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Przyznaje punkty tej osobie, ktora zebrała najwięcej "agree" i najmniej "disagree" :-)
Dziekuje Wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3...są własnością
Andrzej Lejman
3 +3własność
bartek
4 -1własność intelektualna
lim0nka


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
własność


Explanation:
b

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2004-01-10 17:32:45 GMT)
--------------------------------------------------

lim0nka ma rację intelektualna

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: dla własności, bez intelektualnej
6 mins
  -> dopiero po dopowiedzi zajrzałam do Oxfordu. Co się w nim dzieje z tą "property" ???

neutral  lim0nka: nic się nie dzieje, w zależności od kontekstu jest to albo 'własność' albo 'własność intelektualna'
23 mins

agree  joannap
20 hrs

agree  xxxabargiel
1 day 21 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
...są własnością


Explanation:
[PDF] EEAA
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... Angielska wer- sja językowa jest rozstrzygająca. Prawa autorskie Prawa
autorskie stanowią własność EA, EUROLAB, EURACHEM i ILAC. ...
www.pca.gov.pl/doc/EA205.pdf

Mondeo Klub Polska
... 1.jpg. Przedstawione opracowania stanowią własność ich twórców
i są chronione prawem autorskim. Nadesłane propozycje logo Klubu. ...
www.autocentrum.pl/mondeoklubpolska/zadania.htm

National Geographic Channel - Zasady i warunki
... obrazy i znaki towarowe dotyczące kanału National Geographic, osób trzecich
i ich dzieł, produktów i usług stanowią własność National Geographic ...
www.ngceurope.com/poland/termsconditions.asp

i inne

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-10 17:40:38 (GMT)
--------------------------------------------------

CO TO JEST \"WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA\"?

Własność intelektualna oznacza prawa odnoszące się do:
- dzieł literackich, artystycznych i naukowych w tym programów komputerowych,
- wykonań artystycznych,
- wynalazków we wszystkich dziedzinach działalności ludzkiej,
- odkryć naukowych
- znaków towarowych i usługowych jak również do nazw handlowych i oznaczeń handlowych,
- oznaczeń geograficznych
- topografii układów scalonych

http://www.icpl.internetdsl.pl/wlasnosc.html

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Przyznaje punkty tej osobie, ktora zebrała najwięcej "agree" i najmniej "disagree" :-)
Dziekuje Wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
4 mins
  -> thank U!

neutral  lim0nka: to są wyjaśnienia izby celnej, Konwencja o ustanowieniu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej mówi co innego; zob. poniżej
16 mins
  -> To jest zwykła DTR urządzenia. Czy każda instrukcja obsługi to własnośc intelektualna?

agree  kingusia: w tym kontekście wydaje mi się oczywiste, że dokument po prostu jest własnością X, nie trzeba dodawać, czy intelektualną czy nie
19 mins
  -> thank U!

agree  Magda Dziadosz: w tym zdaniu nie ma nic o własności intelektualnej
6 hrs
  -> thank U!

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
własność intelektualna


Explanation:
PWN/Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-01-10 17:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

Własność intelektualna - prawa chroniące dobra niematerialne w dziedzinach przemysłowej, naukowej, literackiej i artystycznej, m.in. wynalazki we wszystkich dziedzinach działalności ludzkiej, odkrycia naukowe, wzory przemysłowe, znaki towarowe, itp. (wg konwencji o utworzeniu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej z dnia 1.07.1967 (DZ.U. z 1975 r. nr 9, poz.49).

http://www.ae.poznan.pl/pages/i/1/1472.php

==========

viii)\"własność intelektualna\" oznacza prawa odnoszące się do:
-dzieł literackich, artystycznych i naukowych,
-interpretacji artystów interpretatorów oraz do wykonań artystów wykonawców, do fonogramów i do programów radiowych i telewizyjnych,
-wynalazków we wszystkich dziedzinach działalności ludzkiej,
-odkryć naukowych,
-wzorów przemysłowych,
-znaków towarowych i usługowych, jak również do nazw handlowych i oznaczeń handlowych,
-ochrony przed nieuczciwą konkurencją;
oraz wszelkie inne prawa dotyczące działalności intelektualnej w dziedzinie przemysłowej, naukowej, literackiej i artystycznej

KONWENCJA o ustanowieniu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej
http://www.netlaw.pl/_texts/subsites/ main_5/site_14/kusowi1967.pdf

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: ehm :-)))
1 min

disagree  Andrzej Lejman: zob. wyjaśnienie poniżej
5 mins
  -> zależy, co jest w dokumentach, którego dotyczy tłumaczony tekst

disagree  Magda Dziadosz: ale przecież tam nie ma słowa o własności intelektualnej! Dokument może być własnością XXX, mimo, że własność intelektualna należy np. do autora
6 hrs