KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

concurrent fashion

Polish translation: sposób równoczesny/jednoczesny


01:56 Oct 10, 2001
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: concurrent fashion
.. use of software in a concurrent fashion ..

używanie w trybie współbieżnym?
używanie przez kilku użytkowników równocześnie?
Raimis
Lithuania
Polish translation:sposób równoczesny/jednoczesny
Explanation:
CONCURRENT =
taking place at the same time or in the same location, cooperating
(Collins English Dictionary)
= JEDNOCZESNY, RÓWNOCZESNY


The Microsoft Terminology Database contains the following examples:

Concurrent video update
Równoczesna aktualizacja wideo

Concurrent hard disk access
Równoczesny dostęp do dysku twardego

Multiple concurrent conversions are not supported
Program nie obsługuje wielu jednoczesnych konwersji.

Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sposób równoczesny/jednoczesny
Robert Pranagal
4...współbieżne używanie...Jacek Krankowski
4...współbieżne użytkowanie...Jacek Krankowski
4tryb współbieżny
Ewa Luchowska-Mertl
3OR: tyrb równoważny
Ewa Luchowska-Mertl


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...współbieżne użytkowanie...


Explanation:
...skoro sprzet pracuje "wspolbieznie" i mowimy o "wspolbieznym uzywaniu" licencji:

Oprogramowanie. ... na paru komputerach w sieci pracuj?cych wspó?bie?nie.
www.echild.republika.pl/tematy/glowne/mozg.htm

Umowy licencyjne Microsoftu
... serwerowej, aby móc uruchomi? oprogramowanie serwerowe na konkretnym systemie ... alternatywa
pozwala na wspó?bie?ne u?ywanie licencji - klient musi ...
www.microsoft.com/poland/przewodnik/mslicns/EULAs.htm

Pozdrawiam,

Jacek

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tryb współbieżny


Explanation:
To propozycja, wydaje mi się logiczna.
"Concurrent" w posiadanych przez mnie słownikach jest tłumaczone zawsze jako "współbieżny":

Słownik komputerów i internetu, Wydawnictwo Wilga 2000

Słownik terminów informatycznych na http://venus.ci.uw.edu.pl


    Reference: http://venus.ci.uw.edu.pl
Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sposób równoczesny/jednoczesny


Explanation:
CONCURRENT =
taking place at the same time or in the same location, cooperating
(Collins English Dictionary)
= JEDNOCZESNY, RÓWNOCZESNY


The Microsoft Terminology Database contains the following examples:

Concurrent video update
Równoczesna aktualizacja wideo

Concurrent hard disk access
Równoczesny dostęp do dysku twardego

Multiple concurrent conversions are not supported
Program nie obsługuje wielu jednoczesnych konwersji.




    Collins English Dictionary
    Microsoft Terminology database
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Dziękuję

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
OR: tyrb równoważny


Explanation:
Znalazłam jeszcze inne tłumaczenie:
Concurrent: równoważny - odnoszący się do działania komputera, w którym dwa lub więcej procesorów (programów) ma dostęp do czasu mikroprocesora i jest
przeprowadzana prawie jednocześnie.

Słownik komputerowy, PLJ, 2000



Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...współbieżne używanie...


Explanation:
NIE: użytkowanie

(wypsnelo mi sie przez pomyłkę)

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960