KudoZ home » English to Polish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

Reproduction Rights Organization

Polish translation: organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reproduction rights organization
Polish translation:organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
Entered by: Polangmar

08:48 Nov 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: Reproduction Rights Organization
Organizacja (ds. / zarządzania) Praw Reprodukcyjnych / Reprodukcji?

Trochę się dziwacznie kojarzy...
JZoidberg
organizacja zbiorowego zarządzania prawami reprograficznymi
Explanation:
...International Federation of Reproduction Rights Organizations – międzynarodowej organizacji skupiającej krajowe organizacje zbiorowego zarządzania działające na polu reprografii.
http://tinyurl.com/563rrn

SPOTKANIE Z OLAVEM STOKKMO, SEKRETARZEM GENERALNYM IFRRO (MIĘDZYNARODOWEJ FEDERACJI ORGANIZACJI ZBIOROWEGO ZARZĄDZANIA PRAWAMI REPROGRAFICZNYMI)
(...)
Istnienie dwóch konkurencyjnych wobec siebie organizacji zbiorowego zarządzania prawami reprograficznymi (Kopipol i Książka Polska), których zakres...
http://tinyurl.com/57yrtm

organizacje zbiorowego zarządzania prawami + reprograficzny
http://tinyurl.com/55ke78

organizacji zbiorowego zarządzania prawami + reprograficzny
http://tinyurl.com/6ztnvg

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-11-27 01:20:23 GMT)
--------------------------------------------------

Dochodzę jednak do wniosku, że nie ma czegoś takiego, jak "prawa reprograficzne". Są natomiast opłaty reprograficzne - http://je.pl/1zv1 - które są pobierane przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi: http://je.pl/en4m . Tak więc ostatecznie proponuję:
- organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi

http://tinyurl.com/67sdt8

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-11-27 01:25:34 GMT)
--------------------------------------------------

Stowarzyszenie Autorów i Wydawców "Polska Książka" w ramach realizacji zbiorowego zarządu prawami autorskimi prowadzi inkaso opłat reprograficznych.
http://www.polskaksiazka.pl/index.php?page=onas&sub=inkaso
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4organizacja zbiorowego zarządzania prawami reprograficznymiPolangmar
3organizacja zarządzająca prawami autorskimi
Wojciech Sztukowski


Discussion entries: 4





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reproduction rights organization
organizacja zarządzająca prawami autorskimi


Explanation:
Na zasadzie prawo autorskie <czyli> copyright <zbliżone do> reproduction right

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2008-11-26 14:46:25 GMT)
--------------------------------------------------

1.Ad II komentarz: teraz jest merytorycznie, dziękuję. Niemniej można znaleźć również odpowiedź nieprawidłową lub nie do końca prawidłową, jaką moim zdaniem jest w tym przypadku pomimo swojej urody odpowiedź Kolegi.
2. Ad II komentarz: nie zgaduję, tylko staram się wykorzystać dotychczas nabytą wiedzę i doświadczenie życiowe (również z zakresu wyszukiwania informacji) w kontekście możliwej odpowiedzi na pytanie. Jeżeli zgaduję, piszę to w "discuss" albo zadaję pytanie w "request clarification". W niektórych przypadkach, jeżeli swoje przypuszczenia uważam za racjonalne, a swoją wersję za prawdopodobną, daję pewność 2 - różni się to jednak od "guessing" moim zdaniem.


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=organizacja+zarz%C4%85dz...
Wojciech Sztukowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  inmb: myślę, że to jest zbyt duże uogólnienie; powielanie to raptem jedna z możliwych czynności; istnieją organizacje zbiorowego zarządzania prawami, ale one też mają szersze kompetencje
4 mins
  -> Dlatego szukajmy dalej, może znajdziemy coś lepszego.

neutral  Polangmar: Oj, nie zgadujemy - guglujemy, guglujemy i jeszcze raz guglujemy.:) || OK. 1. Zakaz zgadywania jest formalnie zawarty w regułach KudoZ. 2. Zgadzam się z komentarzem poprzednika. 3. Za pomocą wyszukiwarki Google można znaleźć prawidłową odpowiedź.
15 hrs
  -> Kolego Polangmarze (Polu Ngmar), dopóki comments Kolegi są wyłącznie merytoryczne, pozostają wyłącznie użyteczne.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
organizacja zbiorowego zarządzania prawami reprograficznymi


Explanation:
...International Federation of Reproduction Rights Organizations – międzynarodowej organizacji skupiającej krajowe organizacje zbiorowego zarządzania działające na polu reprografii.
http://tinyurl.com/563rrn

SPOTKANIE Z OLAVEM STOKKMO, SEKRETARZEM GENERALNYM IFRRO (MIĘDZYNARODOWEJ FEDERACJI ORGANIZACJI ZBIOROWEGO ZARZĄDZANIA PRAWAMI REPROGRAFICZNYMI)
(...)
Istnienie dwóch konkurencyjnych wobec siebie organizacji zbiorowego zarządzania prawami reprograficznymi (Kopipol i Książka Polska), których zakres...
http://tinyurl.com/57yrtm

organizacje zbiorowego zarządzania prawami + reprograficzny
http://tinyurl.com/55ke78

organizacji zbiorowego zarządzania prawami + reprograficzny
http://tinyurl.com/6ztnvg

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-11-27 01:20:23 GMT)
--------------------------------------------------

Dochodzę jednak do wniosku, że nie ma czegoś takiego, jak "prawa reprograficzne". Są natomiast opłaty reprograficzne - http://je.pl/1zv1 - które są pobierane przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi: http://je.pl/en4m . Tak więc ostatecznie proponuję:
- organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi

http://tinyurl.com/67sdt8

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-11-27 01:25:34 GMT)
--------------------------------------------------

Stowarzyszenie Autorów i Wydawców "Polska Książka" w ramach realizacji zbiorowego zarządu prawami autorskimi prowadzi inkaso opłat reprograficznych.
http://www.polskaksiazka.pl/index.php?page=onas&sub=inkaso

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 267
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wojciech Sztukowski: http://tinyurl.com/5zf4c5 zwłaszcza to: http://www.patentstorm.us/patents/4622610/claims.html i fragment "magnetic cassette tapes for reproduction of records thereon". "Reprography is the reproduction of graphics" - reproduction dotyczy wszystkiego.
8 hrs
  -> Reprografia też dotyczy wszystkiego (tak to już jest, że nie zawsze zakresy pojęciowe dwóch pozornie podobnych terminów pokrywają się w obu językach) - ...zajmującą się reprodukcją DOKUMENTÓW... kopiowania... metody DRUKOWANIA cyfrowego: http://je.pl/1u93