KudoZ home » English to Polish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

Compilation Copyright

Polish translation: prawa autorskie do zestawienia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compilation copyright
Polish translation:prawa autorskie do zestawienia
Entered by: Polangmar

12:25 Sep 23, 2011
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / prawa autorskie
English term or phrase: Compilation Copyright
Zwrot ten (razem za datą i autorem) występuje, prawdopodobnie jako tytuł, w nagłówku dokumentu dotyczącego praw autorskich. Dalej w tekście już nie występuje.
Ewa Księżopolska
Poland
prawa autorskie do zestawienia
Explanation:
Zgodnie z odnośnikami w dyskusji, chodzi tu o prawa do ogólnej struktury dzieła - przy czym części składowe mogą, ale nie muszą być chronione prawami autorskimi.

Prawa autorskie do zestawienia i kompilacji zastrzeżone dla firmy Polski Internet.
http://tinyurl.com/3gmqcok
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4prawa autorskie do zestawieniaPolangmar
4 -1prawa autorskie do opracowania
Stanislaw Czech, MCIL
3 -1Prawa autorskie kompilacji
Edyta Grozowska


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
compilation copyright
prawa autorskie do opracowania


Explanation:
Propozycja

Example sentence(s):
  • Prawa autorskie do opracowania powstają z momentem stworzenia i ustaleniem opracowania, przy czym sama kreacja opracowania nie jest zależna od zgody autora dzieła pierwotnego.

    Reference: http://e-prawnik.pl/biznes/wlasnosc-przemyslowa-i-prawa-auto...
    Reference: http://lex.pl/czasopisma/gs/prawa_zal.html
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Jednak nie, bo prawa do opracowania dotyczą opracowania cudzego utworu (http://tinyurl.com/3cmgque ), a tu chodzi o własne opracowanie - trzeba więc to wyrazić innymi słowami, aby było jednoznacznie.
4 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
compilation copyright
Prawa autorskie kompilacji


Explanation:
prosta sugestia. Jeśli kompilacja wymagała dużego nakładu pracy i kreatywności jej autora, może zostać objęta prawami autorskimi.

--------------------------------------------------
Note added at   44 min (2011-09-23 13:10:13 GMT)
--------------------------------------------------

PRAWA AUTORSKIE DO KOMPILACJI

Edyta Grozowska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Stanislaw Czech, MCIL: W moim odczuciu takie sformułowanie sugeruje, że kompilacja jest podmiotem prawa, jak np. w zdaniu: "Prawa autorskie Henryka Sienkiewicza"
14 mins
  -> zgadzam się :) poprawiam

disagree  Polangmar: Tu nie chodzi o kompilację w takim znaczeniu, jakie ma w języku polskim: «praca, utwór będące połączeniem fragmentów innych utworów lub zestawieniem wyników cudzych badań» http://tinyurl.com/3knr3xf
4 hrs
  -> hmm... nie zgadzam się:) podany odnośnik potwierdza użycie takiego sformułowania, tym bardziej, że jako synonim podane jest zestawienie cyt.:" kompilacja to połączenie lub zestawienie", czyli słowo, którego sam uzyłeś w definicji poniżej :)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
compilation copyright
prawa autorskie do zestawienia


Explanation:
Zgodnie z odnośnikami w dyskusji, chodzi tu o prawa do ogólnej struktury dzieła - przy czym części składowe mogą, ale nie muszą być chronione prawami autorskimi.

Prawa autorskie do zestawienia i kompilacji zastrzeżone dla firmy Polski Internet.
http://tinyurl.com/3gmqcok

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 267