KudoZ home » English to Polish » Law: Taxation & Customs

income levy

Polish translation: taksa od dochodu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:income levy
Polish translation:taksa od dochodu
Entered by: Roman Kozierkiewicz

11:58 Dec 6, 2010
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: income levy
Income levy: http://www.revenue.ie/en/spotlights/income-levy.html to nowy podatek naliczany w Irlandii od stycznia 2009 od dochodu osoby obliczany niezależnie od podatku dochodowego.
Tłumaczę właśnie standardowy formularz P60, do którego załączony jest Income Levy Certificate.
Jak tłumaczycie nazwę zaświadczenia i samego podatku aby uniknąć pomylenia z tradycyjnym personal income tax (o którym mowa w P60)? A może lepiej przetłumaczyć dosłownie i dodać uwagę tłumacza wyjaśniającą co to jest? (Tłumaczenie będzie poświadczone).
Aleksandra Hetmańczyk
Poland
taksa od dochodu
Explanation:
Od stycznia 2009 r. wprowadza się nową taksę od dochodu. Taksa od dochodu to danina publiczna naliczana od dochodu osoby. Jednakże nową taksę od dochodu oblicza się niezależnie od podatku dochodowego. Należna jest od dochodu brutto, przed dokonaniem odliczeń, np. odpisów amortyzacyjnych lub składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe.
http://www.szperaj.com/podatek-od-dochodu.html
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1taksa od dochoduRoman Kozierkiewicz
4 +1opodatkowanie dochodu
IURIDICO


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opodatkowanie dochodu


Explanation:
IMHO


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
IURIDICO
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: Za łatwo i za prosto :)
8 mins

agree  Polangmar: opodatkowanie dochodu brutto
3 days 8 hrs

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
taksa od dochodu


Explanation:
Od stycznia 2009 r. wprowadza się nową taksę od dochodu. Taksa od dochodu to danina publiczna naliczana od dochodu osoby. Jednakże nową taksę od dochodu oblicza się niezależnie od podatku dochodowego. Należna jest od dochodu brutto, przed dokonaniem odliczeń, np. odpisów amortyzacyjnych lub składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe.
http://www.szperaj.com/podatek-od-dochodu.html

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 228
Grading comment
Dziękuję za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adamgajlewicz
2 days 19 hrs
  -> dziękuję i pozdrawiam