KudoZ home » English to Polish » Management

assumptions

Polish translation: wyobrażenia


18:02 Oct 31, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Management / competencies
English term or phrase: assumptions
Niby banał, ale mi tu żadne "założenia" nie pasują. Krąży mi pod czaszką właściwe słowo, ale nie mogę go "usidlić". Pomóżcie, proszę.

Observe the ***assumptions*** the person appears to make about people and ideas.
Such assumptions may be based on both external, easily identifiable differences, as well as on more subtle, invisible differences.
Agnieszka Zmuda
Poland
Polish translation:wyobrażenia
Explanation:
a może taka nieśmiała wersja?
Selected response from:

bajbus
Grading comment
Nieśmiała wersja jest najbliższa temu, co sama sobie wymyśliłam. "Wyobrażenia o tej osobie", "obraz tej osoby" itp. "Założenia" tym razem nie. Dzięki za wszystkie propozycje :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2założenia
Rafal Korycinski
4przypuszczenia/hipotezyRoman Kozierkiewicz
4opinieCortejo
3przekonania
allp
3uprzedzenialegato
2wyobrażenia
bajbus


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opinie


Explanation:
Może tak?

Cortejo
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wyobrażenia


Explanation:
a może taka nieśmiała wersja?

bajbus
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Nieśmiała wersja jest najbliższa temu, co sama sobie wymyśliłam. "Wyobrażenia o tej osobie", "obraz tej osoby" itp. "Założenia" tym razem nie. Dzięki za wszystkie propozycje :)

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
założenia


Explanation:
Dlaczego nie po prostu?

Proszę zwrócić uwgę na przyjmowane założenia dotyczące ludzi czy idei. Założenia takie czyni się zarówno w oparciu o ....

Rafal Korycinski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cortejo: Koleżance nie pasowały "założenia", ale abstrahując od tego, to jest najlepsza propozycja.
15 mins
  -> Dziękuję :-)

agree  Ewa Dacko: tylko zamiast "w oparciu o..." napisałabym "na podstawie..." :)
1 day2 hrs
  -> Dziękuję :-)

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uprzedzenia


Explanation:
?

legato
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przekonania


Explanation:
?

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przypuszczenia/hipotezy


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-11-01 06:06:41 GMT)
--------------------------------------------------

Dodam ponadto" "mniemania"

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 98