KudoZ home » English to Polish » Management

living document

Polish translation: żywy dokument


13:31 Jul 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Management
English term or phrase: living document
These instructions are a living document. They will be adjusted regularly according to changes and demands of the company.
Baska
Polish translation:żywy dokument
Explanation:
w odróżnieniu od martwego, czyli zbierającego kurz na półce...:)

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 4 mins (2003-07-10 19:36:35 GMT)
--------------------------------------------------

Wiele przykładów na to, że \'żywy dokument\' jak najbardziej funkcjonuje w polszczyźnie:
\"To powinien być żywy dokument, odpowiadający naszym potrzebom i oczekiwaniom.\" http://www.solidarnosc.gda.pl/magazyn/archiwum_ms/Magazyn3_2...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 8 mins (2003-07-10 19:40:27 GMT)
--------------------------------------------------

\"Mają oni nadzieję, że przekład ukaże najważniejszą Księgę judaizmu jako żywy dokument,..\" http://hatikvah.uni.opole.pl/PL-Spotkaniezjudaizmem.htm

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 9 mins (2003-07-10 19:40:57 GMT)
--------------------------------------------------

\"Poseł Jan Rzymełka /PO/ : Każda strategia jest żywym dokumentem, który zmienia się w zależności od napływających idei.\" http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/8A2A606657876C7AC1256...
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4uaktualniany dokumentdarotob
4żywy dokument
Magda Dziadosz
4elastyczny dokument
Gregor
3żyjący dokumentRobert Zawadzki
3żywy dokument
bartek


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
żywy dokument


Explanation:
Ciągle aktualizowana inwentaryzacja (Żywy Dokument, Living Document) instytucjonalnych
źródeł informacji o narkotykach w krajach Europy Środkowej
www.reitox.net.pl/pdis48pw.htm


    Reference: http://www.reitox.net.pl/pdis48pw.htm
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 153

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
uaktualniany dokument


Explanation:
IMHO. zywy ? nigdy sie nie spotkalem

darotob
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucyna Długołęcka
19 mins

agree  Joanna Carroll
7 hrs

agree  traxa: można dodać "na bieżąco" - dokument na bieżąco uaktualniany
2844 days

agree  xxxAnzo
2875 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
żyjący dokument


Explanation:
'Żywy' to faktycznie przesada. Żyjący ale nie 'żyjący własnym życiem'jest chyba lepiej. Natomiast taki, do którego różni ludzie coś dopisują to może być jeszcze 'otwarty' (ale bałbym się skojarzenia np. z 'otwartym w edytorze tekstu').

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 15:50:03 (GMT)
--------------------------------------------------

A może \'otwarty na zmiany\'?

Robert Zawadzki
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elastyczny dokument


Explanation:
zwykle mianem "elastyczny" określa się coś co zmiania się w zależności od potrzeb


...a tłumaczenie dosłowne w tym wypadku jest jakby z lekka pozabawione sensu...

Gregor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
żywy dokument


Explanation:
w odróżnieniu od martwego, czyli zbierającego kurz na półce...:)

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 4 mins (2003-07-10 19:36:35 GMT)
--------------------------------------------------

Wiele przykładów na to, że \'żywy dokument\' jak najbardziej funkcjonuje w polszczyźnie:
\"To powinien być żywy dokument, odpowiadający naszym potrzebom i oczekiwaniom.\" http://www.solidarnosc.gda.pl/magazyn/archiwum_ms/Magazyn3_2...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 8 mins (2003-07-10 19:40:27 GMT)
--------------------------------------------------

\"Mają oni nadzieję, że przekład ukaże najważniejszą Księgę judaizmu jako żywy dokument,..\" http://hatikvah.uni.opole.pl/PL-Spotkaniezjudaizmem.htm

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 9 mins (2003-07-10 19:40:57 GMT)
--------------------------------------------------

\"Poseł Jan Rzymełka /PO/ : Każda strategia jest żywym dokumentem, który zmienia się w zależności od napływających idei.\" http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/8A2A606657876C7AC1256...

Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 77
Grading comment
dziękuję