KudoZ home » English to Polish » Management

Total Quality Management

Polish translation: Kompleksowe Zarzadzanie Jakoscia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Total Quality Management
Polish translation:Kompleksowe Zarzadzanie Jakoscia
Entered by: Ryszard Matuszewski

10:05 Oct 30, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Management
English term or phrase: Total Quality Management
quality system in industrial context
Ryszard Matuszewski
Kompleksowe Zarzadzanie Jakoscia
Explanation:
znalazlam rowniez: Totalne Zarzadzanie Jakoscia; wydano rowniez ksiazke, pt. W pogoni za jakoscia

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-10-30 10:16:18 GMT)
--------------------------------------------------

Kompleksowe Zarządzanie Jakością (TQM) jest koncepcją zarządzania, ukierunkowanym na zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów poprzez zaangażowanie wszystkich pracowników w realizację strategii organizacji jak również w proces ciągłego doskonalenia. Wdrażanie Kompleksowego Zarządzania Jakością wiąże się z przyjęciem podstawowych zasad oraz zastosowaniem technik i narzędzi TQM. Narzędziem, które w znacznym stopniu upraszcza, systematyzuje i jednocześnie optymalizuje proces wdrażania TQM w organizacjach europejskich jest Model Doskonałości EFQM opracowany przez Europejską Fundację Zarządzania Jakością.

Metody TQM zapoczątkowane w Japonii w latach pięćdziesiątych, pozwoliły japońskim przedsiębiorstwom zdobyć opinię najlepszych jakościowo wytwórców na świecie. Metody te stały się zasadniczym elementem zarządzania w rozwiniętych ekonomicznie krajach świata, przynosząc przedsiębiorstwom wymierne korzyści biznesowe. Przy wdrażaniu elementów kompleksowego zarządzania jakością współpracujemy z konsultantami japońskimi oraz wykorzystujemy metodologią i doświadczenia japońskich organizacji z dziedziny zarządzania, m.in. Japanese Standards Association i Japan International Cooperation Agency


Selected response from:

Dominika Schoenborn
United Kingdom
Grading comment
dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Kompleksowe Zarzadzanie Jakoscia
Dominika Schoenborn
4 +2Kompleksowe Zarz±dzanie Jako¶ci±
bartek
5TQM
kujawin
4 +1kompleksowe zarządzanie jakością
Adam Lankamer


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
total quality management
kompleksowe zarządzanie jakością


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki
2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
total quality management
Kompleksowe Zarz±dzanie Jako¶ci±


Explanation:
.. TOTAL QUALITY MANAGEMENT - kompleksowe zarz±dzanie jako¶ci±. Hans H. Steinbeck.
zamawiam. Wydawca: Placet. ISBN: 83-85428-36-4. Dział: Zarz±dzanie i marketing. ...
www.cedewu.pl/opis.phtml?isbn=83-85428-36-4

.. systemowego sterowania jako¶ci± charakter docelowy, finalny ma Kompleksowe Zarz±dzanie
Jako¶ci± lub przez Jako¶ć - TQM - Total Quality Management. ...
www.varia.host.sk/ modules.php?name=News&file=article&sid=35

.. Total Quality Management. Nowe kompleksowe zarz±dzanie jako¶ci± (TQM) nie
jest kolejnym modelem zarzadzania lecz nici± przewodni± ...
menedzer.onet.pl/publikacje/ publikacja.htm?produkt_id=247

lub po prostu zostawia się wersję angielsk± :-(


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 153

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: wprawdzie byłaś ostatnia, ale za to od razu z potwierdzeniem ;)
4 mins
  -> a bo ja nie lece pierwsza z odpowiedzi±, je¶li dowodu nie znajdę. Takie sa zalecenia proz, lecz malo kto stosuje się do nich.

agree  Jakub Szacki: Ty nie lecisz pierwsza???
2 hrs
  -> jak mam przeblysk geniuszu - to jasne, że lecę pierwsza, a dowodów nie przdstawiam, tylko w sprawach oczywistych. Zauważ :-)))

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
total quality management
Kompleksowe Zarzadzanie Jakoscia


Explanation:
znalazlam rowniez: Totalne Zarzadzanie Jakoscia; wydano rowniez ksiazke, pt. W pogoni za jakoscia

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-10-30 10:16:18 GMT)
--------------------------------------------------

Kompleksowe Zarządzanie Jakością (TQM) jest koncepcją zarządzania, ukierunkowanym na zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów poprzez zaangażowanie wszystkich pracowników w realizację strategii organizacji jak również w proces ciągłego doskonalenia. Wdrażanie Kompleksowego Zarządzania Jakością wiąże się z przyjęciem podstawowych zasad oraz zastosowaniem technik i narzędzi TQM. Narzędziem, które w znacznym stopniu upraszcza, systematyzuje i jednocześnie optymalizuje proces wdrażania TQM w organizacjach europejskich jest Model Doskonałości EFQM opracowany przez Europejską Fundację Zarządzania Jakością.

Metody TQM zapoczątkowane w Japonii w latach pięćdziesiątych, pozwoliły japońskim przedsiębiorstwom zdobyć opinię najlepszych jakościowo wytwórców na świecie. Metody te stały się zasadniczym elementem zarządzania w rozwiniętych ekonomicznie krajach świata, przynosząc przedsiębiorstwom wymierne korzyści biznesowe. Przy wdrażaniu elementów kompleksowego zarządzania jakością współpracujemy z konsultantami japońskimi oraz wykorzystujemy metodologią i doświadczenia japońskich organizacji z dziedziny zarządzania, m.in. Japanese Standards Association i Japan International Cooperation Agency




Dominika Schoenborn
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki
2 hrs

agree  Witold Raczynski: b.dobry opis, poza tym przyjęło się w języku ekonomicznym używać skrótu TQM.
2 hrs

884 days   confidence: Answerer confidence 5/5
total quality management
TQM


Explanation:
Najczęściej TQM tłumaczy jako:
Zarządzanie Przez Jakość (ZPJ),
Kompleksowe Zarządzenie Jakością,
Globalne Zarządzanie Przez Jakość,
Totalne Zarządzanie Jakością.
Powyższe tłumacznia w 100% są poprawne.

kujawin