KudoZ home » English to Polish » Manufacturing

voltage failure relay

Polish translation: przekaźnik podnapięciowy


10:01 Feb 16, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Instalacje elektryczne
English term or phrase: voltage failure relay
Equip the rotary valve with a voltage failure relay to prevent the motor from automatically restarting after a power failure.

Nie jestem pewna, czy można nazwać to "przekaźnikiem informującym o awarii napięcia", bo bardziej wygląda na czujnik... może ktoś ma lepszy pomysł?
Zireael
Polish translation:przekaźnik podnapięciowy
Explanation:
przekaźnik podnapięciowy
czujnik zaniku fazy

Droga Jaskółko, w elektryce tłumaczenie dosłowne jest w większości przypadków źródłem wesołości u fachowców czytających później takie dokumenty ;-)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przekaźnik podnapięciowy
Crannmer
4przekaźnik zaniku napięcia
Marian Krzymiński
3czujnik awarii zasilania
Maciek Pastuszka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
czujnik awarii zasilania


Explanation:
W tym wypadku jest on odpowiedzialny za blokowanie samoczynnego startu po awarii zasilania.

Maciek Pastuszka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Za co jest odpowiedzialny, wiadomo z podanego tekstu - ale dlaczego czujnik? I czy w Polsce nie są używane, że nie ma potwierdzeń?
13 hrs
  -> Nie miałem pewności, propozycję wysunąłem, kojarząc własną rozmowę na temat podobnego sprzętu.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przekaźnik podnapięciowy


Explanation:
przekaźnik podnapięciowy
czujnik zaniku fazy

Droga Jaskółko, w elektryce tłumaczenie dosłowne jest w większości przypadków źródłem wesołości u fachowców czytających później takie dokumenty ;-)

Crannmer
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję serdecznie
Notes to answerer
Asker: Tak, zdaję sobie z tego sprawę - podobnie jest ze zwykłymi instrukcjami obsługi, które również bywają nieszczęśliwie tłumaczone :-) A ja po prostu głośno, nieśmiało myślałam mając nadzieję, że może uda mi się naprowadzić na właściwą odpowiedź :-) I oddaję cześć tym, którzy wiedzieli od razu, bez posiłkowania się mymi nędznymi staraniami :-D Z wiedźmińskimi pozdrowieniami, Jaskółka :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: przekaźnik zaniku fazy (jeden, nie dwa)
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przekaźnik zaniku napięcia


Explanation:
W linku występuje jako przekaźnik zaniku fazy, co należy rozumieć jako zanik napięcia fazowego.


    Reference: http://www.pollin.pl/
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 126