KudoZ home » English to Polish » Marketing

mindset

Polish translation: nastawienie; sposób myślenia


17:10 Jan 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: mindset
czy to bedzie swiatopoglad? chodzi o ankiete pracownicza
agusia
Polish translation:nastawienie; sposób myślenia
Explanation:
mindset = nastawienie; sposób myślenia
[Oxford-PWN]

mind-set = a fixed mental attitude formed by experience, education, prejudice, etc. Also mindset
[Webster's]
Selected response from:

leff
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3nastawienie; sposób myślenia
leff
4 +1sposób myślenia
anglista
4usposobienie, rodzaj osobowości
Andrzej Lejman
5 -1światopogląd
Roman Palewicz


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
światopogląd


Explanation:
Jak najbardziej.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anglista: nie całkiem
1 min

disagree  Andrzej Lejman: po pierwsze nie, po drugie pytania o światopogląd nie są dozwolone w ankietach pracowniczych.
3 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sposób myślenia


Explanation:
czyli trochę mniej niż światopogląd (nasz profesor literatury uważał, że Anglicy nie dorobili się odpowiedniego terminu oznaczającego światopogląd i używał na to niemieckiego Weltanschauung)

PWN-OUP

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-20 17:31:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Cambridge Int\'l Dctry of English: \"A person\'s mind-set is their way of thinking and their opinions. EX: I don\'t think their relationship will ever work - they\'re of a different mind-set.


anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
2 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
nastawienie; sposób myślenia


Explanation:
mindset = nastawienie; sposób myślenia
[Oxford-PWN]

mind-set = a fixed mental attitude formed by experience, education, prejudice, etc. Also mindset
[Webster's]


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej
1 hr

agree  Tomasz Jurewicz
2 hrs

agree  Adam Zakrzewski
17 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
usposobienie, rodzaj osobowości


Explanation:
Propozycja.

Pytania o światopogląd nie sa dozwolone w ankietach pracowniczych.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-20 17:31:24 (GMT)
--------------------------------------------------

np. mindset of a winner

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466