KudoZ home » English to Polish » Marketing

top-line revenue

Polish translation: maksymalne przychody / maksymalizacja przychodów


08:03 May 28, 2003
English to Polish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: top-line revenue
The challenges of achieving top-line revenue, enhancing consumer satisfaction an reducing costs are a hard balancing act.
agusia
Polish translation:maksymalne przychody / maksymalizacja przychodów
Explanation:
...pogodzenie maksymalizacji przychodów, większej satysfakcji klienta i redukcji kosztów to łączenie ognia z wodą.

Luźna propozycja.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1maksymalne przychody / maksymalizacja przychodów
Andrzej Lejman
4wysokie przychody operacyjne/ze sprzedaży
Gregor
4przychód brutto
leff


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
maksymalne przychody / maksymalizacja przychodów


Explanation:
...pogodzenie maksymalizacji przychodów, większej satysfakcji klienta i redukcji kosztów to łączenie ognia z wodą.

Luźna propozycja.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przychód brutto


Explanation:
"top line
Total revenues. The term derives from the fact that this information appears at the top of an income statement."

"Przychód brutto to suma należności, otrzymana przez przedsiębiorcę ze sprzedaży towarów i usług, w której zawiera się także naliczony podatek VAT."


    Reference: http://www.investorwords.com/cgi-bin/getword.cgi?5002
    Reference: http://www.1praca.gov.pl/firma.php?id_doc=1425&archiwum=1
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: Po pierwsze, nie w tym kontekście. Po drugie, przychody w sprawozdaniach podaje się NETTO, a podatki (dochodowe oraz inne niż dochodowe) - oddzielnie.
10 mins

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wysokie przychody operacyjne/ze sprzedaży


Explanation:
a więc przychody z podstawowej działalności przedsiębiorstwa.
top line - amount of money received before costs have been taken away (longman business english dictionary)

A już na pewno nie ma tu słowa o zysku. Ten będzie dopiero po zestawieniu go z kosztami, będzie to wynik na działalności operacyjnej, (+ saldo działalności gospodarczej +finansowej) dopiero później brutto, a na szarym końcu netto.

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347