KudoZ home » English to Polish » Marketing

biased questions

Polish translation: pytania sugerujące / naprowadzające


09:16 Dec 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: biased questions
rodzaj pytan w kwestinariuszu
kisiel
Polish translation:pytania sugerujące / naprowadzające
Explanation:
Biased Questions
If you are not careful and conscious of it, your questions may carry bias. Bias is when the wording or tone of your questions indicate what the correct answer should be. "You do want an energy efficient system, don't you?" and "You'd have to agree our equipment is easier to operate, wouldn't you?"

http://demo.apogee.net/ccit/train/tpps017.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2003-12-05 10:38:49 GMT)
--------------------------------------------------

Do Himawari - \"pytania sugerujące\" NIGDY w polskim nie miały znaczenia pozytywnego. W czasie przesłuchań np., dyskwalifikowane są pytania sugerujące, czy \"naprowadzające na odpowiedź. Nie upieraj się, proszę. :-). Sugerujący \"pytacz\" w sądzie jest natychmiast \"prostowany\" przez sędziego.
Selected response from:

bartek
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4pytania sugerujące / naprowadzające
bartek
4 +1pytania stronnincze, nieobiektywne
Maciej Andrzejczak


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pytania stronnincze, nieobiektywne


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-05 09:22:51 GMT)
--------------------------------------------------

albo ewentulanie \'tendencyjne\'
this report is biased - to sprawozdanie jest nieobiektywne

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4029

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Himawari: tendencyjne
53 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
pytania sugerujące / naprowadzające


Explanation:
Biased Questions
If you are not careful and conscious of it, your questions may carry bias. Bias is when the wording or tone of your questions indicate what the correct answer should be. "You do want an energy efficient system, don't you?" and "You'd have to agree our equipment is easier to operate, wouldn't you?"

http://demo.apogee.net/ccit/train/tpps017.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2003-12-05 10:38:49 GMT)
--------------------------------------------------

Do Himawari - \"pytania sugerujące\" NIGDY w polskim nie miały znaczenia pozytywnego. W czasie przesłuchań np., dyskwalifikowane są pytania sugerujące, czy \"naprowadzające na odpowiedź. Nie upieraj się, proszę. :-). Sugerujący \"pytacz\" w sądzie jest natychmiast \"prostowany\" przez sędziego.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
12 mins
  -> Dzięki :-)

agree  Romuald Pawlikowski
14 mins
  -> Dzięki :-)

agree  Andrzej Mierzejewski
35 mins
  -> Dzięki :-)

neutral  Himawari: IMHO "bias" ma w angielskim negatywny wydzwiek, ktory w tym tlumaczeniu zanika. W socjologii "sugerujace" ma okreslone znaczenie, ale w zwyczajnej polszczyznie moze byc wrecz pozytywne.
54 mins
  -> A co Ty opowiadasz. Pytania "sugerujące" mają jak najbardziej negatywny wydźwięk. Są to pytania sugerujące odpowiedź taką, jaką sobie życzymy. Czyli ustalające założony wynik badania

agree  lim0nka
3 days 12 hrs